Romanticky laděné vázy Harmonic a nápojový set 1913. To jsou nové kolekce skla od značky Moser s rukopisem uměleckého ředitele a designéra Jana Plecháče. Obě spojuje nadčasový design a vysoká řemeslná hodnota: atributy, kterých se chce značka Moser držet i do budoucna. 

Cílem nových kolekcí Moseru je podle Plecháče vše odlehčit, přizpůsobit moderní době a dostat luxusní sklo zpět na stůl ke každodennímu použití. „Moser má naložený těžký batoh, je to stará značka v nové době a my si z ní musíme vzít to lepší. A tím je odkaz k tradici,“ vysvětluje Plecháč cíl nového směřování značky.  

„Třeba vázy z kolekce Harmonic mají sloužit k tomu, abychom do nich dávali květiny a aby stály na stole. Ne někde na komodě nebo jako dekorace ve vitríně. Klidně si je osahejte, jsou příjemné i na dotyk,“ vysvětluje mně Plecháč princip nového směřování značky na jeho nové kolekci.   

Inspiraci při návrhu prý čerpal v přírodě, kterou miluje, do váz chtěl vtisknout jemnost a prchavost okamžiků.  

„Je to váza, která dokáže zachytit a přenést do vašeho domova okamžiky prchavé přírodní harmonie. Ranní mlha, červánky nebo rosa na rozkvetlé louce – podmanivé odstíny těchto momentů rozvíjejí jemný, precizní brus z rukou našich sklářů, který vám nabídne nový úhel pohledu na svět,“ odhaluje příběh kolekce Harmonic Jan Plecháč. 

Vázy jsou dostupné ve dvou velikostech a dvou barevných provedeních: růžový opál a kouřově zelená, a to v matné či lesklé úpravě brusu. „Má oblíbenější je matná úprava brusu, která je příjemnější na dotek,“ dodává návrhář. 

Také zvolená barevná provedení mají svůj význam. Růžový opál navazuje na originální vzorník Leo Mosera, uměleckého ředitele sklárny z konce 19. století. Kouřově zelená naopak reprezentuje nový směr, kterým se vydal současný umělecký ředitel. 

Další novinkou z dílny Moser je nápojový set 1913, který odkazuje na historický set Moser z roku 1913. 

„Je velmi nadčasový, chtěl jsem jen odladit několik detailů a přizpůsobit ho moderní době, proto jsme změnili třeba proporce a objemy,“ popisuje Plecháč, který věří, že bude bavit budoucí generace i za dalších 110 let. Set obsahuje karafu a tři typy sklenic, vše vyrobené z křišťálu. 

Nový směr

Také další dvě chystané nové kolekce z dílny uznávaného návrháře jsou inspirované tradicí a přírodou. Povrch nápojových skleniček Bark má připomínat kůru stromů – stejně jako kůra má totiž i každý kus setu svou jedinečnou strukturu.

U jemně zelených váz z kolekce Pinea pak byly pro návrháře inspirací jeho oblíbené borovice. Obě novinky Moser uvede na trh během několika týdnů.

Všechny nové produkty vznikající pod taktovkou Jana Plecháče mají symbolizovat nový směr, kterým se značka vydává. Staví na tradici sklářského řemesla a propojuje ho se soudobým stylem v umění i životě. Vzhledem k více než 160 let staré tradici ruční výroby je klíčové ještě více zdůraznit její hodnotu. 

Jak už jsme zmínili, cílem je výrobky odlehčit, zmodernizovat, dostat zpět do běžného života a ke každodennímu využití. Tomu přizpůsobila značka i marketing a kampaně. „Cílem nové, osvěžené brandové identity je povýšit každodenní situace na zážitek prostřednictvím našich designových kousků,“ říká marketingová ředitelka značky Moser Martina Jirásková.