skip to main content
Sociální sítě

Jen hloupá síť pro děti? Tyhle hvězdy TikToku si loni přišly na miliony dolarů

Role ve filmech, účast v televizních show, vlastní módní kolekce nebo třeba vystoupení v newyorské Madison Square Garden. Sláva i výdělky hvězd sociální sítě TikTok loni vyletěly raketově vzhůru. Částečně za to může snaha těch nejúspěšnějších z nich rozšířit svou slávu i za hranice sítě, která z nich celebrity udělala. To je případ dvou sester, které vévodí našemu žebříčku nejlépe placených TikTokerů – Charli a Dixie D’Amelio.

Dvojice, která je často přirovnávána k sestrám Kardashianovým, spustila v září vlastní show s názvem The D’Amelio Show, která je dostupná na streamovací platformě Hulu. V prosinci pak starší ze sesterského dua Dixie vystoupila v rámci série vánočních koncertů v Madison Square Garden a dalších devíti destinacích po boku hvězd, jako je Ed Sheeran nebo skupina Jonas Brothers.

Sestry navíc dohromady vlastní lukrativní módní značku Social Tourist, kterou v rámci spolupráce s oděvní společností Hollister prodávají na více než pěti stech místech po celé Americe. To vše má za následek, že se jejich společný výdělek v roce 2021 vyhoupl na 27,5 milionu dolarů, oproti necelým sedmi milionům o rok dříve.

Další TikToková hvězda Addison Rae si mezitím zahrála ve filmu z dílny Netflixu jménem Takový normální kluk a následně se stejnou streamovací službou podepsala kontrakt na několik dalších snímků. Ve filmu Under the Stadium Lights, taktéž od Netflixu, si zahrál i Josh Richards, který v loňském roce navíc založil vlastní produkční společnost CrossCheck, jež tvoří joint venture s produkční společností Marka Wahlberga.

Dohromady vydělaly největší hvězdy TikToku v roce 2021 úctyhodných 55,5 milionu dolarů, což je oproti roku 2020 třikrát tolik. A ačkoli téměř všichni začali upírat svou pozornost i za hranice domácí sítě, velká část jejich výdělků – většinou třicet až padesát procent – jim stále posílají firmy, které jim platí za to, že mohou na jejich účtech zviditelnit svůj produkt.

A počet peněz, o kterých se tady bavíme, se zvětšuje každým dnem. Ve chvíli, kdy se TikTok přehoupl přes miliardu uživatelů, začaly se totiž o inzerování zajímat i takové firmy, jako je například Amazon, Louis Vuitton nebo McDonald’s. 

Největší celebrity mohou za jednu takovou reklamu inkasovat i půl milionu dolarů za jediný post. V průměru to v minulém roce bylo v jejich případě něco mezi sty a 250 tisíci dolarů za post. To je více než dvojnásobek oproti roku 2020.

Co je pro velké firmy na inzerování na TikToku tak lákavé? Platforma je nejoblíbenější mezi mladou generací a všechny její největší hvězdy jsou mladší pětadvaceti let, svým followerům rozumí a dokážou je oslovit mnohem lépe než jakákoli jiná reklama.

A co dalšího je pro TikTok typické? Sláva a peníze mohou přijít náhle jako blesk z čistého nebe. Důkazem jsou tři nováčci na našem letošním listu: Bella Porch, Avani Gregg a Kris Collins.

Nikdo není na TikToku větší hvězdou než Charli D’Amelio. Sedmnáctiletá influencerka má suverénně nejvíc followerů – její videa sleduje 133 milionů uživatelů – a z toho jí plyne i nepřeberné množství obchodních příležitostí. Má uzavřená partnerství s firmou na zubní rovnátka Invisalign, kosmetickou společností Morphe, americkým fastfoodovým řetězcem Dunkin’ Donuts a mnoha dalšími.

Na začátku roku 2021 navíc firma Hollister oznámila joint venture se značkou Social Tourist, kterou založila Charli se svou sestrou Dixie. A zdá se, že u teenagerů Social Tourist zabodoval. Podle Fran Horowitz, CEO mateřské společnosti Hollister, oděvní řada Social Tourist značně přispěla k desetiprocentnímu růstu prodejů v období mezi lednem a zářím minulého roku.

Kromě již zmiňované show na Hulu spustily sestry v listopadu také vlastní desetidílnou minisérii na platformě Snap s názvem Charli vs. Dixie. V jednotlivých epizodách spolu sestry soutěží například v pečení či deskových hrách, a fanoušci jim tak mohou být nablízku i v těch nejobyčejnějších životních situacích.

Ačkoli je Dixie z obou sester tou starší, většina její popularity a výdělku, včetně značky Social Tourist a sérií na Hulu a Snapu, pochází ze spolupráce s mladší Charli.

Aby se trochu osamostatnila, pokouší se rozjet vlastní kariéru popové zpěvačky. S image nevinné holky od vedle, která oběma sestrám přináší tolik úspěchu, v roce 2021 vydala dva singly. Píseň Psycho natočila spolu s rapperkou Rubi Rose a v jednu chvíli se držela na pětadvacátém místě americké hitparády. V prosinci se navíc stala součástí vánočního turné Jingle Ball, se kterým vystupovala v Dallasu, Bostonu, Chicagu i New Yorku.

Se svými fanoušky pravidelně sdílí nejen svůj rodinný život, ale také ten milostný. Na Twitteru si veřejně vyměňuje zamilované tweety se svým přítelem Noahem Beckem, který je rovněž tiktokovou celebritou.

Addison Rae se v uplynulém roce vrhla na dráhu herečky. Ve filmu Takový normální kluk si zahrála jednu z hlavních rolí – středoškolskou dívku, která je populární na sociálních sítích a která se vsadí, že z neoblíbeného spolužáka udělá krále maturitního plesu.

Film je předělávkou teenagerovského snímku Taková normální holka. Poté, co se na Netflixu objevil, stal se na chvíli nejsledovanějším snímkem hned v 78 zemích. O měsíc později Netflix oznámil, že s Rae uzavřel smlouvu na několik dalších snímků. 

Reklama

Kromě čerstvé filmové spolupráce má mladá influencerka uzavřená partnerství s módní značkou American Eagle, která je hlavním konkurentem značky Hollister, jejíž tváří jsou už zmíněné sestry D’Amelio. Navíc spustila i vlastní kosmetickou řadu Item Beauty, jejíž nejznámější Lash Snack řasenka a další produkty se prodávají například v síti drogerií Sephora.

Za pouhý jediný rok se Bella Poarch vyšvihla hned na třetí místo v počtu followerů na TikToku. Její hvězda začala stoupat poté, co v srpnu 2020 zveřejnila vtipné lip-sync video na píseň britské rapperky Millie B s názvem „M to B“. Video se stalo vůbec nejsledovanějším postem roku 2020.

Poarch se narodila na Filipínách a vyrůstala v Texasu. Odmala ji bavilo zpívat a předvádět se před lidmi, její rodiče ji však od showbyznysu zrazovali. Po střední škole tedy nastoupila k americkému námořnictvu jako opravářka helikoptér.

V uplynulém roce se však ukázalo, že showbyznys je opravdu to, pro co se narodila. Sponzoři ji milují a v minulém roce už se stihla stát tváří společností Google, Prada a Tinder. V květnu vydala svůj první singl s názvem „Build a Bitch“, který se dostal na 56. místo v americké hitparádě a naznačil tak, že jí nemusí být zapovězená ani kariéra zpěvačky. 

Richards své fanoušky baví osobitými fórky ve svém podcastu Barstool Sports, známém pod zkratkou BFFs, který uvádí spolu s Davem Portnoyem a ve kterém řeší věci jako poslední plavkové vydání časopisu Sports Illustrated, gambling či Leonarda DiCapria.

Svou auru party boye úspěšně využívá ve sféře byznysu. Díky milionům followerů loni dokázal uzavřít partnerství s Amazonem, CashApp a dalšími velkými firmami. Mimoto má vlastní řadu energy drinků Ani, které se prodávají například v nejrozšířenějším řetězci amerických supermarketů Wallmart.

Je také jedním ze zakladatelů kapitálové firmy Animal Capital, která získala od investorů do správy patnáct milionů dolarů a vlastní podíly v rozličných společnostech od aplikace pro influencery PearPop až po Colossal, laboratoř zabývající se genetickým inženýrstvím s impozantním cílem oživit mamuty. 

Podobně jako Poarch je i Collins důkazem, jak rychle lze slávu a peníze na TikToku získat. Před pandemií byla Kris Collins kadeřnicí ve Vancouveru. Když jí však covid na nějakou dobu znemožnil pracovat, přihlásila se na bratrovo doporučení na TikTok a rozjela tam jakousi komediální show na pokračování.

V ní hraje několik rozličných postav, z nichž většina si bere inspiraci v členech její rodiny, včetně matky imigrantky. Videa jí během jediného roku vynesla 41 milionů followerů na TikToku a dalších 4,5 milionu fanoušků má na YouTube. V tom je Kris Collins vcelku neobvyklá, většina videí z TikToku se totiž na YouTube neuchytí, jelikož bývají příliš krátká a povrchní.

Rodinný humor mladé influencerky je každopádně lákadlem pro značky, jako je třeba výrobce čokolád Hershey, zábavní společnost Lionsgate nebo třeba výrobce vlasové kosmetiky Pantene. Nejen ti ji během uplynulého roku zahrnuli lukrativními nabídkami na spolupráci.

Gregg se v létě roku 2019 proslavila na TikToku jako „Clown Girl“ díky svým makeupovým tutoriálům, ve kterých se líčila do divokých barev například s bílými kontaktními čočkami nebo červeno-modrými hvězdami na tváři.

Během pár měsíců opustila svou práci plavčice a přestěhovala se z venkova v Indianě do Los Angeles, kde se v prosinci stala jednou ze zakládajících členek Hype House, kolektivu influencerů, kteří vynesli TikTok do popředí současné pop kultury.

Později se Gregg objevila v seriálu Chicken house, kde ztvárnila panovačnou roztleskávačku a spustila svou vlastní show na Snapu. Svět se jí zdá se nemůže nabažit, v únoru totiž spatřila světlo světa její autobiografie s názvem Backstory: My Life So Far. 

Metodologie:

Zaměřili jsme se na nejlépe vydělávající influencery, které jako první proslavila až jejich aktivita na TikToku. Proto v našem žebříčku nefiguruje například Will Smith nebo Jason DeRulo, kteří jsou na TikToku sice také aktivní, ale proslavili se již před ním.

Výši výdělků jsme odhadovali za období od 1. ledna do 31. prosince 2021. Tím se tento žebříček liší od předchozího vydání, které bralo v potaz výdělky mezi červencem 2019 a 2020. Na předchozím žebříčku se také umístil každý, kdo si podle našeho odhadu vydělal alespoň milion dolarů. To však se zvyšující se popularitou platformy a rostoucími odměnami za reklamu již není nic těžkého. Proto náš aktuální list zahrnuje pouze ty, kteří si vydělali alespoň 4,75 milionů dolarů.