Kousek od Karlových Varů vybudoval Michal Hornák během pár let úspěšnou továrnu, která dodává kliky do dveří vozů známých značek. Teď má za sebou jeden z nejnáročnějších roků ve vedení Witte Automotive. Jeho úkol? Spojit bývalé rivaly a udělat z nich jeden tým. Jak na to? Jít mezi lidi a mluvit s nimi. 

Pokaždé, když Michal Hornák sáhne na kliku u dveří svého audi, dotkne se současně i své práce. Klidně by ale mohl otevírat auta s logem BMW, Mercedesu, Volcom Škody nebo třeba Volkswagenu a dalších.

Všude tam jsou totiž ve dveřích kliky a celé otevírací systémy, které se vyrábějí v českých závodech Witte Automotive, firmy, v jejímž čele stojí už šestým rokem právě Michal Hornák. Mohlo to být jinak.

Muž jako hora, který většinu své profesní kariéry spojil s automobilovým průmyslem, chtěl ke konci roku 2019 z Witte po úspěšném rozjezdu tehdy nového závodu postaveného na zelené louce v Ostrově u Karlových Varů odejít. Výsledky byly skvělé a zdálo se, že mladá fabrika se dostala po divokém začátku do klidných vod.

Klidné vody říkáte? To není zrovna nejmilejší prostředí pro Michala Hornáka. Je možná trochu nepokorné říkat, že miluje krize. Jisté ovšem je, že krize, která se rozjela na jaře 2020 s pandemií koronaviru, mu vehnala krev do žil, nastartovala jeho krizové řízení podniku a přesvědčila ho, aby z Ostrova a Witte ještě neodcházel.

Pak přišlo něco, nad čím v oboru zůstával rozum stát. „Dokázali jsme tehdy výrazně zvýšit zisk i proti původnímu plánu před pandemií, ostrovský závod vydělal o sedm milionů eur víc, ustáli jsme náběh nové výroby pro dva významné zákazníky a nečelili jsme finančním problémům. Ve výsledku jsme si tím zlepšili naše postavení u zákazníků a začali získávat víc byznysu. A to je teď hrozně znát,“ říká energicky a s neskrývanou hrdostí Michal Hornák.

Růst byznysu neznamenal jen lepší čísla, zisk i tržby. Zároveň s tím totiž rostla důvěra a také autonomie, kterou v české vedení svých firem vkládá vlastník, německá rodinná firma Witte Automotive, jejíž historie sahá až ke konci 19. století, kdy Wittovi začali vyrábět zámky na kufry.

Forbes Digital Premium