Martin Hausenblas dal o sobě naposledy vědět jako jeden ze zakládajících členů iniciativy #Mask4all (dalšími členy byli rektor ČVUT Vojtěch Petráček a podnikatel a spisovatel Petr Ludwig), ve které herečka Aneta Kernová prosazuje nošení roušek v boji proti šíření koronaviru. Video na jaře obletělo celý svět, od té doby jej vidělo přes 100 milionů lidí a ovlivnilo rozhodnutí desítek států a vlád po celém světě.

„Frustrace lidí, kteří se báli a nevěděli, co dělat, se přesunula do aktivní činnosti šití roušek a příběh spustil obrovskou vlnu vzájemnosti. Tak jsme ho vzali a vypustili do světa,“ říká k tomu v dalším podcastu ústecký podnikatel. A dodává: „Jsem přesvědčený, že jsme zachránili desítky tisíc lidí.“

Martin Hausenblas, kterému bohatství přinesla výroba tištěných reklamních triček pod značkou Adler, je znám i svými dalšími projekty a vizemi. Z města Ústí nad Labem, kde žije a také postupně rekonstruuje zámeček Skrytín, chce udělat technologický hub, který by měl přilákat firmy i talenty.

Je také velkým fanouškem Elona Muska a autonomní mobility a chce, aby se Česko, tradičně závislé na automobilovém průmyslu, chytlo této příležitosti. Jeho orientaci na trvale udržitelné podnikání dokazuje i jeho projekt Liftago, který zefektivňuje logistiku lidí a dnes i zboží ve městech, sama firma Adler pak dbá na životní prostředí, když její provozy díky solárním a dalším technologiím míří k energetické soběstačnosti a k odpadové neutralitě.

„Když vybudujete společnost, získáte moc. A jakmile máte nad něčím moc, získáváte i odpovědnost. A pak jste buď bezohlední a jde vám jen o prachy, nebo se skutečně zabýváte tím, co vše svým konáním vytváříte,“ říká v podcastu Martin Hausenblas, který kromě zmíněných projektů pomáhá svým svěřencům jako mentor dostat se na tu správnou trajektorii. 

Kdy se Martin Hausenblas rozhodl, že se přestane dívat jen na peníze a začne pomáhat společnosti? Jak těžké bylo najít rovnováhu s jeho společníkem, který je orientovaný čistě na byznys? A co vše společenská odpovědnost přináší? To vše a mnohem více si poslechněte v BrandVoice podcastu.