Když Martin Jahoda loni v únoru přebíral od svého otce Zdeňka Jahody, zakladatele výrobce cereálií a zdravých potravin Emco, vedení rodinného podniku, nikdo tehdy netušil, jak turbulentní rok ho v křesle CEO čeká. O své zkušenosti se teď čtyřicetiletý podnikatel podělil s Forbesem. 

Koronavirová pandemie do podnikání včetně toho našeho hlavně zpočátku vnesla velkou nejistotu. Naštěstí pro nás se ale rychle ukázalo, že byznys s potravinami – a zvlášť s těmi trvanlivými jako v našem případě – je docela stabilní. Když se daří, sice příliš rychle neroste, ale v těžkých časech pak ani dramaticky neklesá.

Negativní dopad měla pandemie na takzvané impulzní kategorie, tedy třeba tyčinky a sušenky, které se jedí na cestách, a samozřejmě na kategorii gastra. Celé to období pro nás však z pohledu výsledků nebylo nijak katastrofální a celkově jsme jako firma rostli.

To nejnáročnější, co jsme museli řešit, bylo plánování výroby, zásob a organizace všeho.

Forbes Digital Premium