Streamingový gigant se v noci našeho času pochlubil výsledky za první čtvrtletí letošního roku, do něhož se masivně promítla celosvětová pandemie – tentokrát v tom pozitivním smyslu slova.
Netflix v tomto období získal 15,8 milionu nových uživatelů, což je s přehledem největší kvartální nárůst v historii a více než dvojnásobek toho, co představitelé kalifornské firmy očekávali před vypuknutím krize.
Tržby se v Q1 vyšplhaly na 5,77 miliardy dolarů a čistý zisk ve výši 709 milionů dolarů sice zůstal pod očekáváním, ale přesto se meziročně zdvojnásobil.
Akciový titul reagoval chvilkovým prudkým pohybem vzhůru, když okamžitě připsal téměř 10 procent, ale o pár minut později se vrátil k původní úrovni okolo 430 dolarů za akcii. Optimistická očekávání a reálně velmi solidní první kvartál už v ceně evidentně jsou – Netflix letos, navzdory většině trhu, připsal zhruba třetinu.
V dopise akcionářům CEO Netflixu Reed Hastings říká, že nárůst předplatných byl během ledna a února podobný jako loni a že za rekordní kvartál může prakticky jen březen.
V rámci Q2 už Hastings naopak očekává nárůst nových předplatitelů opět střídmější, okolo 7,5 milionu, a navíc dodává: „Vzhledem k tomu, že netušíme, jak se vyvinou karanténní opatření, jde o věštění z křišťálové koule.“
Zároveň upozorňuje, že na mezinárodním poli tržby Netflixu zasahuje volatilita na měnových trzích. V neposlední řadě téměř celosvětově stojí produkce nového obsahu, a když není nový obsah, předplatitelé přibývají značně pomaleji.
„Naši konkurenti tím budou zasaženi co do nových titulů podobně, ale vzhledem k šíři a kvalitě naší stávající nabídky se to na spokojenosti předplatitelů může podepsat méně,“ podotýká Hastings. Netflix má ze všech streamingových služeb největší knihovnu.
Zatímco Netflixu v Q1 kralovaly seriály jako La Casa del Papel nebo zcela bizarní Tiger King, který se sledovaností dotáhl na velepopulární Stranger Things, highlightem následujících tří měsíců bude komediální Space Force od tvůrců The Office, reality show Too Hot to Handle nebo dokumentární série o Michaelu Jordanovi.
Šéf produktu Netflixu ve videorozhovoru k výsledkům dodal, že zvyšování ceny předplatného není v dohledné budoucnosti na pořadu dne.