Kavárenský řetězec Starbucks začínal v roce 1971 s klasickým modelem kaváren, kde si zákazník osobně objednává uvnitř na baru. Pak přišly drive-trhu pobočky, kde se objednávalo přímo z auta. Následovala mobilní aplikace, pomocí které si můžete objednat kávu předem a pak si ji jenom vyzvednout. Teď ale Starbucks přichází s něčím úplně novým: s konceptem Starbucks Pickup. Ten otevře v prostorách newyorské stanice Penn Station, kudy denně projde víc než půl milionu lidí.

„Nepodobá se žádnému Starbucksu, který jste kdy viděli. Je to místo zcela vyhrazené mobilním objednávkám, bez jakýchkoli překážek mezi zákazníkem a jeho kávou,“ popisuje nový koncept společnost. Řetězec zároveň o pobočce mluví jako o zjednodušeném obchodním zážitku pro členy klubu Starbucks Reward, kteří si objednají i zaplatí skrze aplikaci.

Televize CNN však upozornila, že koncept podobný Starbucks Pickupu už funguje pro zákazníky v Pekingu pod názvem Starbucks Now. Stejně jako plánovaná pobočka v New Yorku i Starbucks Now funguje na základě mobilních objednávek.

Zatím ještě není jasné, kdy se nová pobočka otevře, už teď se ale na stránkách společnosti můžete dočíst, jak přesně bude fungovat. Stačí si otevřít aplikaci Starbucksu, jako místo vyzvednutí vybrat Penn Station a objednat si. Až zákazník dorazí na místo, na tabuli objednávek si najde tu svoji a může si nápoj vyzvednout.

Koncept Starbucks Pickup přináší nový rozměr. Bude záviset na osobním pěším vyzvednutí, což znamená, že se nejlépe uplatní na zastávkách, v městských centrech, administrativních budovách nebo vysokoškolských kampusech.

V poslední době se Starbucks snaží rozšířit portfolio svých poboček, od velkých kaváren, kde hosté mohou pracovat nebo se sejít na pracovní schůzce, až po výdejní okénka drive-thru na místech s velkou dopravní vytížeností. Starbucks koketuje také s možností donášky. Služba, kterou si oblíbili hlavně zákazníci v Číně a dalších asijských zemích, se ale ve Spojených státech zatím moc neosvědčila.