Miliardové investice do elektromobility se začaly proměňovat do aut, která potkáváme na silnicích. Koncern Volkswagen, kam spadá i Škoda Auto, loni prodal rekordní počet elektromobilů. Díky tomu dokázal splnit emisní limity Evropské unie.

„Naše elektrická ofenziva výrazně nabrala na rychlosti. Téměř každý pátý vůz dodaný v Evropě byl elektrický. Více než polovina těchto vozů pak byla čistě elektrická,“ uvedl šéf odbytu celého koncernu VW Christian Dahlheim.

Volkswagen loni zvýšil odbyt elektromobilů v EU, Norsku a na Islandu o 64 procent. Celkem se tak prodalo 472 300 vozů, které je potřeba dobíjet ze zásuvky. Podíl plně elektrických aut a hybridních vozů tak na celkovém odbytu stoupl z předloňských 10,1 procenta na loňských 17,2 procenta

Minimálně stejně ostře jako celkové prodeje, automobilky v posledních letech sledují i emise oxidu uhličitého, které jejich vozy v průměru produkují. Flotila nových aut Volkswagenu v Evropské unii v loňském roce dosáhla na údaj 118,5 gramu na kilometr, což je zhruba dvě procenta pod stanoveným cílem.

Přechod na elektromobilitu je ale vykoupený obrovským množstvím peněz. Volkswagen dá v příštích pěti letech na investice kolem 159 miliard eur, což je v korunách víc než čtyři biliony. Na elektromobilitu a digitalizaci přitom půjde přes polovinu této sumy – 86 miliard eur, v přepočtu 2,26 bilionu korun. 

Christian Dahlheim upozornil, že do roku 2030 plánuje celý koncern zvýšit podíl plně elektrických vozů na svém odbytu v Evropě na šedesát procent. Letos hodlá koncern uvést na trh další nové elektromobily. V rámci Škody Auto to bude například Škoda Enyaq iV Coupé.

Nejsilnější koncernová značka Volkswagen má plány na přechod k elektromobilitě ještě důraznější. Elektromobily s logem VW mají do roku 2030 tvořit nejméně sedmdesát procent celkových prodejů v Evropě. To představuje víc než jeden milion aut.

V USA, Kanadě a Číně je cíl automobilky z Wolfsburgu o něco méně ambicióznější – elektromobily Volkswagenu na těchto trzích mají mít podíl minimálně padesátiprocentní.