skip to main content
Byznys
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Každý den čerstvá data. Český farmaceutický gigant posouvá svůj byznys díky digitalizaci

Kořeny Zentivy sahají více než 530 let zpátky až k malé pražské lékárně U Černého orla, na kterou na konci 19. století navázala farmaceutická továrna v Dolních Měcholupech. Dnes vyvíjí, vyrábí a prodává široký sortiment generických a volně prodejných přípravků, působí v 25 zemích světa, zaměstnává přes 4 700 lidí a provozuje čtyři výrobní závody v Praze, Bukurešti a indickém Anklešvaru.

Doma kraluje, v roce 2021 v Praze vyrobila 124 milionů balení léků, což je rekord tuzemského závodu. Každý pátý lék na předpis v Česku pochází od Zentivy, v portfoliu má víc než 165 preparátů. „Od život zachraňujících po léky používané v prevenci chronických onemocnění,“ upřesňuje ve video rozhovoru pro Forbes generální manažer společnosti Zentiva v České republice Boris Sananes.

Ambice jsou ale ještě větší, Zentiva chce dál růst a ukrojit ještě výraznější podíl na celoevropském trhu. I proto výrazně investovala do digitalizace, která má kromě rychlejšího růstu umožnit efektivnější výrobu a připravit ji na další automatizaci.

Od základu změnila stárnoucí IT infrastrukturu a rozhodla se přejít do cloudu. „Zentiva je skvělým příkladem, jak digitální transformace může vypadat,“ říká Erik Mihálik, manažer pro klíčové zákazníky technologické společnosti SAP, jejíž moderní systém pro plánování podnikových zdrojů Zentiva využívá.

Migrace farmaceutického obra do nového prostředí trvala rok. Co si od modernizace slibuje, v čem mu má nová IT infrastruktura pomoci a jak přesně ji Zentiva využívá? Podívejte se ve videu.