Požár výrobních hal či zpoždění dodávek zboží kvůli problémům v dodavatelském řetězci. I to jsou rizika, s nimiž dnes musí firmy počítat. Co vše může dnes narušit podnikání? Nakolik lze hrozby pro firmu předpovědět a jak se proti nim pojistit?

Závod textilky Juta Jiřího Hlavatého zasáhl na podzim loňského roku požár. Na dvou zasažených halách vznikla škoda přesahující sto šedesát milionů korun a jejich obnova stále není u konce. Neblahá zkušenost firmu donutila přehodnotit rizika i pojištění. „Dnes už můžeme říct, že je Juta pojištěná opravdu na všechno,“ říká podnikatel a dlouholetý majitel textilky.

Podle předsedy představenstva České podnikatelské pojišťovny (ČPP) Pavla Wiesnera české firmy právě rizika požáru podceňují velmi často. „Jsou to sice škody, které se dějí zřídka, v případě, že nastanou jsou však naprosto zničující,“ hovoří ze zkušenosti.

Nejčastější katastrofy v tuzemských podnicích jsou podle něj spojené s vodou. „Praskne potrubí nebo vyteče voda z klimatizace,“ popisuje. „U některých klientů, například u výrobních firem, mohou být i tyto škody fatální,“ dodává předseda představenstva jedné z největších pojišťoven v tuzemsku, která pojišťuje i takové akce jako Karlovarský filmový festival.

Nakolik lze tyto situace předpovědět a proti čemu je možné podnikání pojistit? Jak se Juta s požárem vyrovnává a díky čemu se jí povedlo pokračovat v provozu? Jak teď „jistí“ svůj byznys? Nejen o tom je řeč v novém dílu podcastu Forbes BrandVoice s Pavlem Wiesnerem a Jiřím Hlavatým.