skip to main content
Marketing

Když kampaň selže, nefakturuju, říká expert na Facebookové reklamy

3 minuty čtení

Jakkoli vágně může na první dobrou znít pojem „výkonnostní marketing“, točí se v tomhle byznysu velké peníze. Tedy aspoň když se kormidla chopí jeden z největších odborníků na online marketing v Česku – Petr Handlíř.

Jen za poslední měsíc jeho rukama proteklo přes 20 milionů korun na investicích do reklamy na Facebooku, přitom na volné noze je teprve něco málo přes rok a půl.

Svou první firmu však rodák z Moravy vybudoval, když mu bylo teprve devatenáct. Šlo o e-shop s pánskou módou. Díky němu pochopil, jak funguje svět podnikání, a současně se naučil pracovat s reklamou na největší sociální síti – Facebooku, kterým denně brouzdají téměř dvě miliardy lidí.

Ovšem v době, kdy s marketingem začínal, mnoho návodů na dokonalou kampaň na sociálních sítích neexistovalo. Propagaci svých produktů se proto učil v procesu úplně sám metodou pokus omyl a z vlastní kapsy do inzerce investoval statisíce měsíčně, což podle něho hrálo důležitou roli v tom, jak dnes celý svůj byznys vnímá.

Reklama
Handlíř se jako speaker zúčastnil komunitní e-commerce konference ShopCamp 2020.

„Výkonnostní marketing je o tom, umět lidem vydělat peníze. Nezáleží na počtu liků ani dosahu. Buď klient vydělá, anebo svou práci děláte špatně. V tom je to férové,“ vysvětluje Handlíř, který studoval obor marketing a obchod na Mendelově univerzitě v Brně.

„Z cizích peněz se vždycky investuje dobře, ale investovat z vlastních prostředků je už o něčem jiném. Doporučoval bych tuto zkušenost každému markeťákovi,“ dodává.

Dobře rozběhnutý e-shop se nicméně ve svých dvaceti rozhodl prodat. To mu vyneslo první větší peníze, které dál využil pro nově objevenou vášeň – reklamu na Facebooku, potažmo Instagramu.

„Pochopil jsem, že firma tímto způsobem může vydělat opravdový balík,“ vzpomíná Petr na své začátky, které ho motivovaly pokračovat v dobře našlápnuté kariéře.

Podstatou výkonnostního marketingu je podle něj vydělat mnohokrát víc, než člověk investuje. „Každá investovaná koruna musí klientovi vydělat násobně víc, třeba čtyřikrát, šestkrát, to už záleží na konkrétním byznysu,“ upřesňuje Handlíř.

Na vlastní triko 

Zažité přístupy agentur ho nicméně přiměly k tomu, aby v reklamním sektoru začal tvořit vlastní smysluplný ekosystém. „Vnímal jsem, jaké jsou na trhu výhody a nevýhody fungování agentur, a teď si dávám velký pozor, abych vše stavěl udržitelněji s maximální kvalitou, na kterou sám dohlížím,“ říká.

Reklama
Petr Handlíř se zakladatelem firmy Vasky, Václavem Staňkem

Podstatný podle něj není objem klientů, ale výsledná kvalita. Proto si pečlivě vybírá, s kým bude spolupracovat. Přednost dává těm, kteří mají potenciál na Facebooku vydělávat. To podle něj totiž neplatí pro každý byznys – rozhodující je kvalitní produkt, kvalita obsahu a marže.

Související vydání

„Snažím se být férový. Pokud hned na začátku vidím, že klient na našich službách nevydělá, do spolupráce ani nejdu. V tom se zásadně odlišujeme od jiných v našem oboru,“ říká Handlíř. Tvrdí, že právě díky tomu se mu daří navazovat dlouhodobě úspěšná partnerství, a ušetří tak velké množství energie, jelikož nemusí neustále hledat nové klienty.

Přiznává však, že nikdo není neomylný a občas ani jeho kampaň nevyjde podle očekávání. „Stane se to tak u jednoho z osmi klientů. V takovém případě ale práci nikdy nefakturuji,“ říká Handlíř.

Mladý podnikatel si už pro sebe v byznysu udělal zvučné jméno. Z velké části totiž stojí za úspěchem známých českých značek, jako jsou Vasky, Brašnářství Tlustý, Bernard, Olympus, Rudolf Jelínek, Kalas, Čokoládovna Janek, WOOX či další české lovebrandy.

Aktuálně se stará o prezentaci 53 klientů, každý měsíc ale do portfolia přibývá kolem osmi dalších. Celkový objem peněz, který skrze něho zatím investovali, přesahuje 150 milionů korun a raketově roste.

Obstarávat tak široké portfolio už ale nestíhá sám. Přibral k sobě proto tři další specialisty, kteří jsou pro výkonnostní marketing na Facebooku stejně nadšení jako on sám. Proti pojmu agentura se ale ohrazuje. „Nechci budovat agenturu, spíš skupinu lidí, kteří chtějí být nejlepší na trhu,“ vysvětluje.

U svých partnerství klade Handlíř důraz na dobré osobní vztahy, které jsou základem každého úspěšného partnerství. Návštěva v prodejně jednoho z klientů, prodejce vína Rybízák

Najít k sobě ty správné lidi je ale samo o sobě výzvou, kterou ostatně řeší i dnes, kdy do týmu hledá dalšího kolegu. Klíčovou vlastností, kterou takový člověk musí mít, je podle Handlíře cit pro byznys a smysl pro férovost. „Musí také vědět, jak vydělat peníze. To jsem se naučil na začátku sám a vidím v tom naši obrovskou výhodu oproti zbytku trhu,“ říká.

Pokud by měl Handlíř dát jednu radu začínajícím podnikatelům nebo e-shopům, je to jednoznačně tahle: „Nepodceňujte sílu reklamy na Facebooku. Přestože inzerce pomalu, ale jistě zdražuje, stále je ještě čas z toho vytěžit zajímavá čísla. „Vyšší stovky tisíců korun tímto směrem každý měsíc investují totiž i ti nejmenší z klientů,“ dodává.

Reklama
Reklama