Po odchodu z advokacie nadchl Andreu Vaníčkovou svět přírodní kosmetiky a ve své firmě Biorganica nabízí nejčistší značky z různých koutů planety. Podnikání jí ale zrovna svou nejprůzračnější tvář neukázalo a místo oslav dekády na trhu teď svůj byznys staví prakticky od začátku.

Poupata růží, měsíček a plody šípku se ve skleněných báních za svitu slunce i měsíce macerují v rostlinných olejích.

Italský lékař Mariano Spiezia ve své alchymistické laboratoři v britském Cornwallu vyrábí přírodní kosmetiku Inlight, ve které zhmotňuje své přesvědčení – nic v těle nefunguje samo o sobě, naopak všechno je propojené.

Co si dáte na kůži, to jako byste snědli a působí to na fungování celého organismu. Právě organická kosmetika Inlight stála u prvního restartu kariéry pražské advokátky Andrey Vaníčkové, která ještě pod dívčím jménem Bartůňková působila třeba v kanceláři BBH.

Po letech velkého pracovního nasazení ve vysoké advokacii konečně otěhotněla a po porodu první dcery se jí, jak to tak občas bývá, přeskládaly priority.

„Už jsem nechtěla trávit hodiny a dny náročnými jednáními a zastupováním klientů. Chtěla jsem si užít děti, které jsem si přála,“ říká Vaníčková dvanáct let poté, co díky kamarádce na kosmetickém veletrhu v Norimberku objevila Inlight.

S dalšími dvěma přítelkyněmi tehdy vyjednala, že ho začnou do Česka dovážet, a před deseti lety založily firmu Biorganica. Většinu investice dala tehdy právě Andrea Vaníčková. S podnikáním na trhu s kosmetikou neměly zakladatelky žádnou zkušenost.

„Očekávaly jsme, že nám výrobce poskytne podporu ohledně marketingu, obchodu a podobně, ale zjistily jsme, že nic takového nemá. Takže jsem jako samouk začala pronikat do sociálních sítí.“

Interně jsme založily jakousi agenturu a začaly Inlight ukazovat svýma očima.

„Interně jsme založily jakousi agenturu a začaly Inlight ukazovat svýma očima,“ vzpomíná Andrea Vaníčková s tím, že počet sledujících se díky autentickému obsahu začal zvyšovat a dnes jich má na Instagramu přes 28 tisíc.

Forbes Digital Premium