Bylo jasné, že takhle to dál nejde. Ve dvě hodiny ráno našla Kamila Šikl svého manžela Ondřeje v kanceláři nad horami papírů.

V bytě jen o patro nad nimi spal jejich roční syn Elliot, na kterého jim kvůli práci zbývalo jen málo času. „Tahle chvíle byla zlomová,“ vzpomínají teď na brzké ráno v kanceláři. Rozhodli se, že takhle dál žít nechtějí.

Čtěte také: Cestování je láska na celý život. Jak si ho užít, když je vám 20, 30 nebo 50

Od té doby se změnilo mnohé. Spolu s rodiči se rozhodli prodat rodinnou firmu, zabalili jeden kufr a vydali se do světa.

Od září loňského roku procestovali přes 20 zemí na čtyřech kontinentech. Většinu z nich tvoří exotické destinace jako Filipíny, Havaj či Kajmanské ostrovy. Navzdory tomu, že cestují s batoletem, se nebojí vypravit za dobrodružstvím ani do zemí jako Vietnam, Mexiko či Kambodža.

Cesty téhle české rodiny, která si říká theSIKL, sledují desítky tisíc fanoušků. Na Instagramu má jejich hlavní profil přes 40 tisíc sledujících, každý z rodiny má založené další profily. Rodina je aktivní i na Facebooku a YouTube a má vlastní blog. Jejich cílem je, aby je cestování jednou živilo.

Začínají přitom úplně od začátku. „Nikdy předtím jsme nedělali profi fotky a videa. Jedna společnost, která vyrábí fotoaparáty, nám na cestu zapůjčila objektivy a fotoaparát, a já se tak během cesty po světě začala učit, jak funguje, co dělá světlo a jak upravovat fotky,“  popisuje Kamila Šikl. Její manžel si vzal na starosti dron a kameru a po večerech se učil stříhat videa.

„Když nám spalo dítě vedle v pokoji, seděli jsme v hotelové koupelně na zemi a učili se, jak zapnout foťák,“ vzpomínají se smíchem.

Mezi pracovní povinnosti blogerů ale patří také obesílání hotelů a resortů s nabídkou spolupráce. Nabídnout jim mohou nejen sdílení a propagaci, ale i vytváření komerčních fotografií a videí. Tak fungují i Šiklovi. Ze začátku byli rádi, když na oplátku dostali ubytování a stravu zdarma, nyní už je některé hotely za spolupráci odměňují i finančně.

Podobné formy spolupráce se značkami znají i z dřívějška. Firmy zaujala už jejich svatba, která proběhla v Cannes po sedmiměsíčním vztahu.

Mladí novomanželé se brali tajně, v converskách, svatební fotky jim pořídili turisté a kolemjdoucí. „Fotky tenkrát proletěly internetem. Svatba nadchla mnoho lidí, začali se ozývat s nejrůznějšími dotazy – tak vznikl blog a s ním první článek právě o naší svatbě. Postupně se začaly objevovat nabídky ke spolupráci,“ popisují Šiklovi.

Další firmy se začaly ozývat během těhotenství. Od malých nabídek až po propagaci kočárku za tři tisíce eur. Tehdy je poprvé napadlo, proč by se takhle nemohli živit i ve světě. V tuhle chvíli přiznávají, že se ocitli v bodě, kdy jim spolupráce nesnižují pouze náklady na cestu, ale začínají přinášet i zisk.

Mezi jejich partnery dnes patří třeba Olympus a GoPro či síť hotelů Marriott. A i když se jim tahle kariéra zdá se slibně rozjíždí, počítají i s variantou, že to nevyjde. „Nebude nám to vadit, společný čas a vzpomínky nám nikdo nevezme,“ tvrdí Šikl.

Jestli vás jejich příběh zaujal, tak tady je 5 rad, jak se stát travel blogerem podle theSIKLS:

1) Rozhodněte se

Jakmile nad něčím takovým začnete přemýšlet, už to z vaší hlavy nikdy neodejde. Ne nadarmo se říká, že ta nejtěžší rozhodnutí nás v životě posouvají nejdál, tak se nenechte zastrašit cizími paradigmaty a vytvořte si vlastní cestu.

2) Sdílejte svůj příběh

Fotky na sociálních sítích jsou krásné, ale za nimi je vždy mnohem větší příběh… Všichni nějaký máme, tak povězte lidem, jaký je váš. Třeba právě ten zaujme tisíce lidí.

3) Dokonalost v nedokonalosti

Někdy není třeba mít dokonalé outfity, stylizované fotky, hladké psaní. Dokonalost je v nedokonalosti. Je to sice virtuální svět, ale tvoří ho váš pravý, „živý“ svět, tak buďte ke svým čtenářům a sledujícím fér.

4) Followeři nejsou čísla

Každý z těch lidí, který vám dá follow, má svůj příběh, své trápení a vlastní sny… Motivujte je a pomáhejte jim je plnit, i kdyby jen motivačními popisky nebo tím, že se vynasnažíte všem odepsat. Vracejte jim jejich podporu.

5) Buďte tým

Tím nejdůležitějším je mít k sobě partnera, se kterým sdílíte stejné myšlení. Ve světě jste se svým partnerem 24 hodin denně, a proto je celkem důležité, aby váš nejlepší přítel byl právě váš partner. Je třeba fungovat jako tým a mít rozdělenou práci, protože čas je to nejcennější, co máte, a je třeba ho delegovat.