skip to main content
Byznys

Kinobox žije a mění majitele. Petr Vachler ho prodává Livesportu, který bude stavět vlastní televizi

2 minuty čtení

Kinobox, kííí-nooo-box, kinobox! Kinobox, kííí-nooo-box, kinobox! Kdo z vás si tuhle chytlavou melodii nepamatuje, nežil v devadesátkách.

A možná vás to překvapí, ale jedna z nejznámějších českých filmových značek stále existuje, je online a teď mění majitele. To, co původně byl televizní pořad plný filmových novinek, který na obrazovkách běžel mezi roky 1993 a 2000, je teď internetový projekt Kinobox.cz a stále v něm má prsty producent a režisér Petr Vachler.

Nebo lépe řečeno doteď měl – Kinobox totiž kupuje společnost Livesport, kterou Češi a půlka Evropy znají díky rychlému sportovnímu servisu.

Obsah filmového portálu, jehož redakci nově povede publicista Kamil Fila, plánuje Livesport v budoucnu využít i pro svou chystanou televizi.

„S televizním Kinoboxem jsem v 90. letech vyrůstal. Petr Vachler tehdy dokázal vybudovat značku, kterou milovala velká část českých filmových příznivců, a svou popularitu si Kinobox udržel i jako filmový web. Jsem rád, že teď máme možnost posunout ho dál – nejen obsahově, ale i technologicky,“ uvedl CEO a zakladatel Livesportu Martin Hájek.

Kinobox je pro české filmové fanoušky pojmem už od roku 1993. Ve své době nejsledovanější pořad ČT2 později přešel na internet a momentálně je server Kinobox.cz nejčtenějším českým filmovým online magazínem. Jeho stránky navštíví měsíčně více než jeden milion unikátních návštěvníků.

Reklama

Petr Vachler po prodeji z Kinoboxu úplně neodchází. Zůstává v roli konzultanta. „Přece jen jsem filmu, zejména českému, zasvětil v nejrůznějších formách mnoho let. A Kinobox pro mě znamenal hodně. Roky televizní podoby, strávené s moderátory Romanem Holým, Milošem Kohoutem či později s Petrem Čtvrtníčkem, byly úžasné, stejně jako v posledních letech objevovat jeho internetovou podobu,“ říká.

Livesport chce z Kinoboxu udělat bránu do světa videozábavy pro filmové a seriálové fanoušky. „Vytvoříme komplexní databázi audiovizuálních děl, která komukoli na míru usnadní orientaci v nepřeberné nabídce filmů a pořadů. Chceme zúročit zkušenosti se šířením informací a přinést filmovým příznivcům podobný servis, na jaký jsou zvyklí naši sportovní fanoušci,“ doplňuje Hájek.

Související vydání

Podle jeho slov se Kinobox v budoucnu obohatí o streaming televizního vysílání, proto jej bude provozovat společnost Livesport TV. „Po téměř 30 letech s klidem předávám Kinobox, aby rostl rychleji a více, než já sám bych mu mohl dnes dopřát,“ dodává Vachler.

Kinobox není pro Livesport, který obsluhuje 90 milionů unikátních uživatelů, první úkrok ze světa sportu. Má zhruba poloviční podíl v taxikářsko-logistickém startupu Liftago a patří mu také firma Pragosport, která vlastní televizní práva na řadu sportovních, zejména fotbalových, lig, včetně té české.

Reklama
Reklama