Někdy se může zdát, že jaro je ještě daleko. Ale ono nakonec vždycky přijde. Letos je jedna z jeho předzvěstí vyloženě symbolická, jmenuje se Kvetu a přesně jako jaro má přinést víc energie a dobrého pocitu do života. Minimálně ženám, protože jde o novou českou značku kosmetiky a potravinových doplňků.

Za Kvetu stojí dvojice, která je na českém kosmetickém trhu už známá: Jan Sippl a Ondřej Elsner. První z nich je profesí kadeřník, ten druhý novinář. Oba se ale chtěli zkusit pustit do něčeho nového, a tak už v roce 2016 společně rozjeli první vlastní značku kosmetiky Onest, která si za šest let své existence mezi zákazníky i kosmetickými redaktory vysloužila pochvalné ohlasy a dobré jméno.

„Někdo přijde domů a lehne si k televizi, my jsme se pustili do kosmetiky,“ krčí s úsměvem rameny Ondřej Elsner. „Oba jsme ze svých profesí měli zkušenost se spoustou produktů a přišlo nám, že kvalitní přírodní kosmetika je jednak strašně drahá – neúměrně tomu, co obsahuje – a pak že je často děsně načančaná. A v tom jsme viděli příležitost pro nás: udělat ryze českou značku, která je minimalistická, ale zároveň designová a stojí na kvalitě, ovšem nemá přešvihnutou cenu.“

Tou cenou zkušený lifestylový novinář naráží na fakt, že na rozdíl od Kvetu, které má cílit na širší klientelu, patří Onest do prémiového, niche segmentu. Jeho produkty se vyrábějí v malých řadách a nenajdete je běžně v drogerii, nýbrž jen v několika vybraných concept storech v Praze, Brně a Bratislavě nebo přímo na e-shopu Onestu. 

A tak by to mělo zůstat i do budoucna. Malá firma měla sice nabídku zařadit se do prodeje obrů jako Douglas či FAnn, spolumajitelé však odmítli. A nelitují, poptávka po jejich výrobcích rostla i během pandemie a obrat firmy se aktuálně pohybuje v jednotkách milionů korun. 

„S tím, kam jsme se dostali, jsme spokojení a nechceme růst dál za každou cenu. Možná to zní jako zvláštní byznys model, ale my z Onestu nechceme mít masovou záležitost, je to naše srdcovka, kterou jsme si udělali pro radost,“ říká Jan Sippl. 

Úspěch Onestu však dvojici podnikatelů ponoukl k tomu, pustit se do něčeho dalšího, potenciálně většího. A tak vzniklo právě Kvetu. „Na Onestu jsme si vyzkoušeli, že dobrý produkt udělat umíme, a teď jsme tohle know-how chtěli rozvinout dál,“ přibližuje myšlenku nového brandu Kvetu čtyřiatřicetiletý Jan, který má na starosti vše kolem vývoje a výroby. 

„S Kvetu teď chceme oslovit nový segment zákazníků, hlavně mladé maminky a třeba i starší zákaznice. Má to být jednoduchá, přírodní, kvalitní a zároveň dobře dostupná značka,“ doplňuje ho osmatřicetiletý Ondřej, jehož parketou je marketing a zákaznický servis.

Všechny produkty Onestu se vyvíjejí a vyrábějí v Česku a totéž platí i pro Kvetu, které letos v lednu vstoupilo na trh se šesti produkty: čtyřmi jednodruhovými oleji, bylinným balzámem na nachlazení a tinkturou na podporu imunity. Na cestě jsou ale už další produkty a hlavně potravinové doplňky, které by do budoucna měly tvořit jádro nabídky. 

„Naše výrobky mají být zkrátka zdravé pro tělo, jak zvenku, tak hlavně zevnitř,“ komentuje vstup do nového segmentu Ondřej Elsner a zároveň vysvětluje, že i barevné motivy na obalech vycházejí z loga lázní a odkazují tak ke zdraví a také Františkovým Lázním, rodnému městu Jana Sippla. 

A proč název Kvetu? „Chtěli jsme, aby bylo na první dobrou poznat, že jsme česká značka a že přinášíme něco svěžího. Najít správné jméno nám trvalo mnohem déle než vymyslet produkty, asi půl roku,“ směje se Ondřej. 

I malý kosmetický byznys dvojice podnikatelů ovlivnily v minulých měsících rostoucí ceny energií, obalů a surovin, případně i jejich nedostatek. „Už z Onestu jsme zvyklí, že když surovina není nebo není dostupná v potřebné kvalitě, nemůže být ani produkt, protože nechceme slevovat ze svého standardu. To platí i pro Kvetu, i když u něj by měla být situace trochu jednodušší, protože ho vytváříme ze základnějších surovin,“ říká Jan Sippl.

Akční duo se teď chce zaměřit na dva cíle, každý jinak ambiciózní. Zaprvé dostat Onest do zahraničí a zadruhé dostat Kvetu do povědomí veřejnosti natolik, aby zisky z prodejů umožnily otevřít ve Františkových Lázních pobočku firmy. 

„Dnes samozřejmě nikdo neví, co se do budoucna může stát, ale pokud bude svět fungovat normálně, věříme si. Čeští zákazníci se za poslední roky hodně posunuli ve znalostech o složení a funkčnosti kosmetiky a dokážou poznat, co je dobré a co ne. Takže dokážou ocenit, co děláme,“ je přesvědčený Jan Sippl, který se však ani přes rostoucí plány zatím nechystá opustit svou původní kadeřnickou profesi. 

„Honza si chodí do práce odpočinout od práce, na rozdíl ode mě nikdy nedokáže dělat jen jednu věc,“ dobírá si svého partnera Ondřej. A Jan jenom přikývne. „Každý fungujeme jinak, ale proto se tak dobře doplňujeme. Ponorku občas zažíváme, ale to patří k věci a neměnili bychom.“