Do areálu kousek za Prahou proudí stovky milionů korun za účelem rozpoutání gastronomické r/evoluce. Jejími hybateli jsou šéfkuchař Filip Sajler a bratři Piškaninovi, vlastníci společnosti Hopi. Kluci v akci? Ano, a to v pořádné!

Skrz tenké stěny proniká do salonku cinkot příborů – radostná hymna všech, co zahánějí hlad, který se zvuku vidliček a nožů oprávněně bojí. Veselým zvukem je stylově podbarvována řeč spolumajitele společnosti Hopi Davida Piškanina a také známého šéfkuchaře Filipa Sajlera.

O čem se řeč vede?

„Uděláme špičkový vývar z kostí i ze zeleniny a nebudeme ho vařit v desetilitrovém ani padesátilitrovém hrnci, ale v tisícilitrových hrncích,“ líčí Sajler hlasem, v němž je patrný odstín nadšení.

Ač Sajlerova slova neznějí zrovna jako pokyn k výstřelu z křižníku Aurora, předjímají gastronomickou r/evoluci: chystaný a velmi ambiciózní projekt, který v Česku dosud není a který reflektuje, že stravovací návyky se zejména vlivem pandemie změnily.

Tím byl vytvořen potenciál pro novou cestu gastronomického byznysu, do které nyní Hopi investuje velké objemy peněz. A vývar, jakkoli se „tváří“ skromně, má být pro tento byznys základem – jako je fundamentem pro spoustu jídel, má být i fundamentem budoucí prosperity.

Kurážný záměr vysvětlují David Piškanin a Filip Sajler v designových prostorách Restaurantu Crystal na pražské Bořislavce, v sídle skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka.

Forbes Digital Premium