skip to main content

Knižní terapie v Brně. Designové knihkupectví Book Therapy otevírá novou pobočku

2 minuty čtení

Že to v Brně žije a skoro na každém rohu tam narazíte na nějaký dobrý podnik, je známá věc. Teď do výčtu míst, kam stojí za to při návštěvě moravské metropole zajít, přibude jedno nové – v pondělí se na Zelném trhu otevře první mimopražská pobočka proslulého vinohradského knihkupectví Book Therapy. 

Manželé Petra a Jiří Caudrovi, kteří za konceptem designového knihkupectví stojí, Brnu podle svých slov propadli před rokem a pak byla jen otázka času, kdy najdou ten správný prostor pro svůj druhý obchod. Nakonec ho objevili v domě, kde sídlí hotel Anybody a bar Slast, v přízemních prostorách, v nichž před Vánocemi skončilo Elsner bistro. 

„Stejně jako v Praze, kde bylo naším sousedem bistro a kavárna Momoichi, jsme chtěli najít prostor v sousedství nějakého podobného podniku,“ říká Petra Caudr Hanzlíková, zakladatelka a hlavní hybatelka knihkupectví založeného na kurátorském výběru literatury ze světa designu, architektury, módy, gastronomie a životního stylu.

„To se nám v Brně teď na jaře podařilo a jsme nadšení, že na rozdíl od Prahy budeme mít v Brně ve dvoře historického domu i skvělé místo na pořádání eventů.“

Reklama

Nové kamenné knihkupectví není jediná novinka, do které se manželé Caudrovi letos pustili. Už v březnu spustili e-shop, kterému se předtím dlouho bránili, aby nenarušili základní ideu svého konceptu „knihy jako offline terapie“. K přehodnocení názoru je přivedli hlavně jejich mimopražští zákazníci, kteří chtěli mít ke svým knižním terapeutickým pomůckám přístup i na dálku. Ovšem stejně jako není obyčejné Book Therapy, není klasický ani e-shop – aby si podnikatelé se svými klienty stále udrželi úzký kontakt, online obchod vytvořili jako uzavřenou skupinu na WhatsAppu, kam se lidé před nákupem musí přihlásit.

Rozhodnutí vstoupit do světa e-commerce se Caudrovým pak hned vyplatilo během koronavirové krize – dlouho chystaný e-shop shodou okolností spustili týden předtím, než vypukl lockdown. „Můžu říct, že v té době nás to zachránilo. Lidé nás úžasně podrželi, během karantény měli výrazně víc času číst, takže i hodně nakupovali a nám to pomohlo překonat dobu, kdy jsme Book Therapy museli zavřít,“ říká Petra Caudr Hanzlíková. 

Na otázku, jestli se neobávají spouštění nového obchodu v nejisté době, kterou koronavirus může ještě hodně ovlivnit, živá blondýnka, která už rozjela eventovou agenturu Select Agency, obchod s designem Lípa Store a také dětský vzdělávací projekt Flowers & Dinosaurs, rozhodně zavrtí hlavou. „Rizika jsme si vědomi, ale i tak do toho chceme jít,“ tvrdí přesvědčeně.

Reklama
Reklama