Kafe od Kofoly? Vedení nápojářské skupiny si myslí, že přesně na tohle trh čeká, a tak společnost Kofola ČeskoSlovensko po akvizici zavedené rodinné firmy Espresso rozšiřuje portfolio a představuje novou značku kávy Trepallini. Distribuovat ji chce jak podnikům v gastrobyznysu, tak k vám domů přes e-shop.
„S kávou jsme začali teprve loni, ale v kategorii se nám zalíbilo natolik, že jsme se rozhodli k naší prémiové kávě Reserva vyvinout vlastní značku Trepallini,“ říká Karel Hrbek, marketingový ředitel firmy Leros, kterou Kofola vlastní. Novou značku kávy společnost vyvíjela v Itálii – a tu taky silnou nahořklou chutí připomíná.
Kofola do akvizic a růstu portfolia šlape naplno i v pandemickém roce, který je pro společnosti závislé na podnicích v gastronomii dost složitý. Na jaře skupina dokončila akvizici Karlovarské Korunní a Ondrášovky a do portfolia zařadila minerálku Šaratica, kterou si otevřela cestu k distribuční síti lékáren.
Už zkraje roku navíc společnost koupila českého výrobce ciderů a řemeslných limonád F. H. Prager a posílené Kofole se zatím podle výsledků z burzy daří letos skvěle.
Navzdory výpadkům byznysu způsobeným jarním lockdownem a uzavřením hotelů, restaurací i zrušením velkých akcí se Kofole podařilo meziročně výrazně růst ve všech důležitých číslech. Výnosy za třetí čtvrtletí letošního roku dosáhly 2,081 miliardy korun, zatímco loni za 3Q „jen“ 1,861 miliardy.
„Byli jsme větší pesimisti, než jak to nakonec dopadlo,“ říkal Forbesu na sklonku září k vývoji letošního roku Jannis Samaras, který se svou rodinou vlastní přes polovinu nápojového impéria. Právě léto Kofole pomůže k pěknému zisku EBITDA pandemii navzdory – letní tržby byly podle Samarase jedny z nejlepších vůbec.
Zisk EBITDA se Kofole za letošní třetí čtvrtletí podařilo vyšponovat dokonce o 28 procent na 557 milionů korun, zatímco zisk na akcii vzrostl o 40 procent. Kofola přitom svými letními výsledky překonala očekávání alalytiků i tržní odhady, které byly už tak postavené poměrně vysoko.
Skvělými čísly za 3Q tak Kofola potvrdila výhled na miliardovou hranici, kterou by EBITDA za letošek mohla překonat. Otázkou nicméně zůstává, co s tržbami Kofoly a jejím ziskem udělá podzimní lockdown, který se plně projeví až ve výsledcích za čtvrté čtvrtletí.
Výhled společnosti posazený na spodní hranu rozpětí totiž naznačuje EBITDA pro 4Q v rozmezí pohých 50–60 milionů. Třeba ale Kofola najde pod stromečkem zlaté prasátko a znovu překvapí.