Supersportovní automobilka Lamborghini vstupuje do nové etapy života. Světu se ukázal její nový nejsilnější model Revuelto, který dvanáctiválcový motor kombinuje se třemi elektromotory. Výsledkem je výkon 1015 koní.

Nezkrotný, tak zní španělský překlad názvu hypersportovní novinky. Z nuly na sto kilometrů za hodinu dokáže zrychlit za 2,5 sekundy – o 0,3 sekundy rychleji než model Aventador, který Revuelto nahrazuje. Maximální rychlost je 350 kilometrů za hodinu.

Novinka za tyto údaje vděčí hlavně dvanáctiválci o objemu 6,5 litru s výkonem 813 koní. Ten doplňují zmíněné elektromotory: jeden pro zadní nápravu a dva pro každé z předních kol. Elektromotory napájí sedmdesát kilogramů těžká lithium-iontová baterie s kapacitou 3,8 kilowatthodiny, ukrytá ve středovém tunelu. Dobíjet se dá jak během jízdy, tak připojením auta do zásuvky. Ve druhém případě nabíjení zabere třicet minut. Celkový výkon díky kombinaci spalovacího a elektrických motorů šplhá na 1015 koní.

Dvanáctiválcový spalovací motor váží 218 kilogramů, což je o sedmnáct kilogramů méně než dvanáctiválec Aventadoru. Celková suchá hmotnost, tedy hmotnost bez provozních kapalin a posádky, je 1772 kilogramů.

To je pro změnu údaj o 222 kilogramů více než u Aventadoru Ultimae. Za nárůstem hmotnosti stojí především baterie a elektromotory, a aby váha nestoupla ještě víc, při stavbě Revuelta se výrazně sázelo na použití karbonu.

Šéf automobilky Stephan Winkelmann uvedl, že Revuelto bude stát přibližně 500 000 eur bez daně (v přepočtu dvanáct milionů korun). Výroba se v Sant’Agata rozběhne ve druhém pololetí a první zákazníci dostanou podle Winkelmanna auto ještě před koncem roku.

Kdo by si ale chtěl Revuelto hned objednat, bude muset čekat mnohem déle. Kapacita výroby na první dva roky už je obsazena zájemci, jimž automobilka novinku nabídla ještě před její světovou premiérou.

Lamborghini vstupuje do nové éry zatím jen krůčkem. Zásadní okamžik přijde v roce 2028, kdy na trh uvede první plně elektrický vůz. O rok později pak vypustí elektrickou verzi svého jednoznačně nejúspěšnějšího modelu, kterým je SUV Urus.