Značka Under Armour a jeden z nejlépe placených basketbalistů Stephen Curry oznámili ukončení své dlouholeté spolupráce, která začala v roce 2013 a vyústila v založení značky Curry Brand v roce 2020.
Značka Curry Brand přejde po rozchodu k nezávislému fungování mimo strukturu Under Armour, přičemž poslední produkt pod touto spoluprací, model „Curry 13“, vyjde v únoru 2026, připomíná Reuters.
Under Armour podle svých slov reaguje na pokles poptávky po basketbalovém oblečení, slabší ekonomické prostředí a nutnost zaměřit se na vlastní jádro značky.
Značka se potýká s poklesem poptávky v důsledku kolísajících cel a slabých spotřebitelských výdajů. Minulý týden zveřejnila pesimistickou prognózu ročních tržeb a zisku, píše Reuters.
„Pro Under Armour je v této kritické fázi našeho obratu důležité zachovat disciplínu a soustředit se na klíčovou značku UA. A pro Stephena je to ten správný okamžik, aby se to, co jsme vytvořili, mohlo dál rozvíjet podle jeho představ,“ uvedl generální ředitel Kevin Plank.
Současný CEO se v dubnu 2024 vrátil na pozici generálního ředitele po dvou po sobě jdoucích poklesech ročního obratu a vedl restrukturalizaci, která zahrnovala přísné omezení zásob některých produktů, snížení počtu propagačních akcí a propouštění zaměstnanců.
I přesto, že globální basketbalový segment včetně Curry Brand generoval značce příjmy mezi 100 a 120 miliony dolary, firma nevnímá, že by rozchod měl „významný dopad“ na její ziskovost.
Rozehrávač basketbalových Golden State Warriors se v březnu stal prvním hráčem NBA, jenž dosáhl mety čtyř tisíc tříbodových košů v kariéře. Doživotní smlouva se značkou Under Armour mu kromě běžného příjmu zajistila navíc i akcie firmy v hodnotě 75 milionů dolarů.
V posledním roce Steph investoval například do společnosti Nirvana nebo do začínající ženské basketbalové ligy Unrivaled. A spolu s Michelle Obama uvedl na trh značku sportovních nápojů Plezi Hydration.