#beyond140! To je nový hashtag na sociální síti Twitter, kterým společnost údajně zjišťuje reakce uživatelů na možnost zavedení tweetu o délce 10 tisíc znaků namísto aktuálních 140. Podle serveru Recode, který cituje nejmenované zdroje z blízkosti vedení firmy, by se novinka mohla spustit už koncem března. Uživatelé ale dávají nápadu palec dolů.

https://twitter.com/markhoppus/status/684471435612426240

Testovací verze vypadá úplně stejně jako dosud, stále se vám zobrazí příspěvek o velikosti maximálně 140 znaků. Pokud máte ale zájem dozvědět se víc, stačí pouze jeden klik a odkryjí se vám další informace. Společnost chce, aby vše vypadalo jako obvykle. Je si ostatně vědoma, že více textu znamená více času, a tím pádem méně času pro ostatní příspěvky. Navíc dlouhé texty těžko přilákají pozornost uživatele.

S rozšířením textu také přicházejí na řadu otázky nárůstu spamů. Firma přemýšlí, jak se těmto nepříjemným scénářům v budoucnu vyhnout například tím, že omezí počet označených osob v jednom příspěvku. Koncem měsíce by se mělo vedení sejít s analytiky a probrat možnosti řešení s tím spojených problémů.

Sám spoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey ve svém „mlhavém“ tweetu zprávy nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. Od jeho nástupu do vedení loni na podzim už nicméně na této sociální síti proběhlo mnoho změn od zavedení anket po tlačítko „koupit“ nebo ikonu „like“ ve tvaru srdce, která nahradila původní hvězdičku. Před měsícem se navíc začalo testovat nové řazení příspěvků podle důležitosti (doteď se řadí chronologicky) a zobrazení reklamy i nepřihlášeným uživatelům (měsíčně se jedná až o 500 lidí především z vyhledávače Google).

Cílem plánované změny pod vedením staronového ředitele je prý navýšit počet uživatelů, a zvýšit tak přitažlivost webu. Společnost, která nebyla za posledních deset let ani na chvíli v zisku, přednedávnem uvedla, že službu využívá nejméně jednou za měsíc 321 milionů uživatelů. Jejich počet je ale dlouhodobě na sestupu.