Český online rozvozce potravin Košík.cz spouští na konci zimy expanzi na východ. Po čtyřech letech je znovu dostupný v Ostravě, a navíc také v Havířově a Frýdku-Místku, kde celková aglomerace čítá zhruba čtyři sta tisíc lidí.

„Plníme své slovo, vracíme se na Moravu. Sice nám to i s ohledem na pandemickou situaci v posledních dvou letech trvalo trochu déle, než jsme čekali, ale jsme zpět v plné síle,“ potvrzuje expanzi šéf Košík.cz Tomáš Jeřábek s tím, že na rozvoz zdarma dosáhnou zákazníci už s objednávkou v hodnotě pěti set korun.

Košík Moravu opustil před čtyřmi lety, když ji obsluhoval z pražského skladu, což se mu nevyplácelo a firma tím tratila. V současnosti zde také nemá vlastní sklad, ovšem domluvila se na zásobování s místními partnery.

Vydání Forbesu Cash je king

Košík, který bojuje se ztrátami (naposledy zveřejněná čísla hovořila o ztrátě 280 milionů korun za rok 2019) a během své historie prošel několika majetkovými rošádami, tak v regionu přihustí konkurenci.

Na Ostravsku operuje jeho přímý konkurent a jednička na trhu Rohlik.cz nebo Tesco Online.

Rozšiřování Košíku na Ostravsko je první fází jeho východní expanze. Služba, která je činná například v Praze, Českých Budějovicích nebo Ústí nad Labem a dokáže obsloužit přes 3,5 milionu Čechů, přičemž loni jeho služby využilo 130 tisíc domácností, by se na jaře měla objevit i v Brně a jeho okolí.

„Naším cílem je, aby měla brzy každá druhá domácnost možnost nakupovat na Košíku,“ plánuje Jeřábek.