Český online rozvozce potravin Košík.cz spouští na konci zimy expanzi na východ. Po čtyřech letech je znovu dostupný v Ostravě, a navíc také v Havířově a Frýdku-Místku, kde celková aglomerace čítá zhruba čtyři sta tisíc lidí.
„Plníme své slovo, vracíme se na Moravu. Sice nám to i s ohledem na pandemickou situaci v posledních dvou letech trvalo trochu déle, než jsme čekali, ale jsme zpět v plné síle,“ potvrzuje expanzi šéf Košík.cz Tomáš Jeřábek s tím, že na rozvoz zdarma dosáhnou zákazníci už s objednávkou v hodnotě pěti set korun.
Košík Moravu opustil před čtyřmi lety, když ji obsluhoval z pražského skladu, což se mu nevyplácelo a firma tím tratila. V současnosti zde také nemá vlastní sklad, ovšem domluvila se na zásobování s místními partnery.
Košík, který bojuje se ztrátami (naposledy zveřejněná čísla hovořila o ztrátě 280 milionů korun za rok 2019) a během své historie prošel několika majetkovými rošádami, tak v regionu přihustí konkurenci.
Na Ostravsku operuje jeho přímý konkurent a jednička na trhu Rohlik.cz nebo Tesco Online.
Rozšiřování Košíku na Ostravsko je první fází jeho východní expanze. Služba, která je činná například v Praze, Českých Budějovicích nebo Ústí nad Labem a dokáže obsloužit přes 3,5 milionu Čechů, přičemž loni jeho služby využilo 130 tisíc domácností, by se na jaře měla objevit i v Brně a jeho okolí.
„Naším cílem je, aby měla brzy každá druhá domácnost možnost nakupovat na Košíku,“ plánuje Jeřábek.
5. 3. 20222 min
Jan Strouhal
redaktor Forbes Česko
Má za sebou patnáctileté mediální kolečko v ekonomických médiích, věnuje se tématům z byznysu a to zejména energetice. Rád si ale občas odskočí i k lifeovým článkům.