Třicet let praxe v kosmetické branži a touha posunout Česko zas o kousek dál. To spojuje Hanu Olscher a Marcelu Beranovou, které si před pár lety splnily sen, opustily své salony a začaly jako první v tuzemsku nabízet luxusní korejskou kosmetiku. V jejich pražském salonu byFemme má úspěch. I proto brzy plánují otevřít druhou pražskou pobočku a pak zamířit do dalších měst i za hranice.

Zakladatelky salonu byFemme nemůžou být na první pohled odlišnější. Hana Olscher má na sobě blýskavé tričko, je výřečná a vyprávění o vzniku jejich značky zapáleně prožívá. Marcela Beranová si k rozhovoru oblékla bílou košili, elegantní sukni od české návrhářky Hany Zárubové a svou kolegyni doplňuje spíše poskromnu.

Jejich úspěšný pražský salon, který po třech letech fungování čítá stovky zákazníků a milionové roční obraty, by ale nemohl fungovat bez energie ani jedné z nich. Hana Olscher tu zastává roli byznysového tahouna, je ostatně nejúspěšnější distributorkou luxusní korejské značky Miracletox v Evropě, její parťačka zase vede péči o klienty.

„Ano, stále pracuji rukama,“ usmívá se Marcela Beranová. „To já už u lehátka pár let nejsem,“ dodává Hana Olscher.

Zakladatelky salonu byFemme Hana Olscher (vlevo) a Marcela Beranová

Zkřížené cesty i vize

Profesní historie podnikatelek je dost podobná. Obě v minulosti rozjely své vlastní kosmetické salony a obě se oboru věnují přes třicet let. Hana Olscher se ke kosmetice dostala už jako náctiletá.

Rodačka z Mikulova byla tehdy na stáži v jednom rakouském hotelu, a když onemocněla její kolegyně, která hostům nabízela kosmetická ošetření, s radostí ji zaskočila. „Tehdy jsem si slíbila, že až budu moci, otevřu si svůj vlastní salon,“ popisuje.

Jak řekla, tak udělala. První byl v Mikulově, další následovaly v sousedním Rakousku. To Marcela Beranová rozjížděla byznys na severu Čech.

„Mám zdravotní školu a původně jsem pracovala jako sálová sestra. S jednou tehdejší kolegyní jsme si k tomu udělaly kosmetický kurz. A protože mě to začalo hrozně bavit, dala jsem ze svého zdravotnického zaměstnání výpověď,“ líčí druhá z dua. V roce 1998 si v Litoměřicích otevřela salon, který nostalgicky drží dodnes.

Cesty obou podnikatelek a majitelek kosmetických salonů se protly v roce 2018 skrze školení permanentního make‑upu. Mimo osobní sympatie je spojil i pocit, že kosmetické služby v Česku nejsou na tak vysoké úrovni, jak by být mohly.

Pražský salon byFemme pracuje s korejskou i japonskou kosmetikou

Shodly se na tom, že jejich klientky sice odcházejí spokojené, pleť se jim ale ani při dlouhodobé péči výrazně nelepší. „Zákaznice to řešily botoxem nebo výplněmi, což rozhodně není udržitelné řešení,“ přibližuje Marcela Beranová.

Do hry tak vstoupila kosmetika z Asie, s níž Hana Olscher už nějakou dobu v Česku pracovala. Nadobro ji ale uchvátila až na kosmetickém veletrhu v Hongkongu v roce 2019. Právě tam se seznámila s luxusní korejskou značkou Miracletox.

Doslova na vlastní kůži, jelikož sama dlouho nebyla se stavem své pleti spokojena. „Viděli, jak jsem nehezká, tak mi dali na vyzkoušení jejich produkt. Pomohl už za 24 hodin,“ vzpomíná Hana Olscher na jeden z rozhodujících momentů své kariéry.

Východní přísliby

Bylo tedy rozhodnuto. Hana Olscher s Marcelou Beranovou budou v Česku zastupovat kosmetiku, která je synonymem technologicky vyspělého korejského přístupu. Zde je nutná poznámka. Byť si většina Evropanů s péčí o pleť spojuje například Francii, už dlouhá léta je i na našich trzích na vzestupu ta korejská.

Potvrzují to i čísla. Globální trh K‑beauty produktů dosahoval podle Straits Research v roce 2021 tržeb v hodnotě 8,3 miliardy amerických dolarů. A očekává se, že do roku 2030 vzroste až na částku 18,3 miliardy dolarů.

Korejský segment s kosmetikou je tradičně vysoce konkurenční, a to díky mnoha místním výrobcům a relativně snadnému přístupu na trh. To tlačí nahoru nejen kvalitu, ale zejména technologický vývoj produktů. O tom, že v Asii je budoucnost, jsou přesvědčeny i některé evropské značky.

Například francouzský L’Oréal už několik let vlastní úspěšný korejský brand Nanda, respektive 3CE. Koupil ho už v roce 2018. „Řekla bych, že co se týče technologického vývoje, je Jižní Korea 12 let napřed,“ říká Hana Olscher.

V salonu byFemme patří kosmetika Miracletox mezi ty nejoblíbenější

Vysvětlení se podle ní nabízí. Korea je známá svým přístupem ke kultuře pleti. S tím evropským se nedá srovnávat. „V Koreji se péči o pleť učí už malé děti. Stejně jako my je tady učíme, že si mají mýt ruce, ony už odmala vědí, že si mají každé ráno a večer čistit obličej a nosit SPF krém,“ vysvětluje.

Proto nejen v pražském salonu byFemme, ale i na stále rostoucím e‑shopu najdete primárně produkty korejských značek. Nabídce vévodí Miracletox, jehož technologie, které se přezdívá tekuté jehly, umožňuje dostat se do hlubších vrstev lidské kůže a řešit problémy v hloubce, a ne jen na povrchu.

Řekla bych, že co se týče technologického vývoje, je Jižní Korea 12 let napřed.

Nová řada značky pracuje navíc i s nejmodernější technologií tekutých nití. K dostání je tu ale i ženšen, jedna ze základních složek korejské kosmetiky. Vedle Koreje tu hraje prim i Japonsko. „Japonsko se dlouhodobě umisťuje na předních příčkách dlouhověkosti,“ říká Hana Olscher.

Důvodem je podle ní i to, že tato asijská země klade důraz na vnitřní krásu. „Díky Japonsku víme, že střeva jsou druhý mozek. Pleť je krásná, když je v pořádku vnitřek,“ myslí si s odkazem na nabízené značky výživových doplňků, jako je Pro Labo Concept nebo Biomasa.

Podnikatelské puzzle

„V neinvazivních metodách rozhodně vidíme budoucnost. Zejména pokud si ji klienti mohou dopřát sami doma,“ říká Hana Olscher s tím, že mezoterapeutické ošetření Miracletox, na nějž navazuje i domácí péče, patří i díky covidu a lockdownům v jejich salonu stále mezi ta nejvyhledávanější.

Možná i proto, že podle ní předčilo technologii mikrojehličkových per, a také proto, že dokáže nahradit až 50 tisíc mikro vpichů. Ošetření je mimochodem oblíbené nejen mezi ženami. Častěji do byFemme míří i muži. Marcela Beranová se svou kolegyní teď mají před sebou velké plány.

Salon byFemme není oblíbený jen u žen. Podle majitelek vyhledávají jejich služby stále častěji i muži

Chystají novou pražskou pobočku v Dejvicích. Neostrouhají ale ani další česká města. Další na seznamu je podle Hany Olscher i Brno. A pak Polsko. „Máme pocit, že všechno do sebe díky byFemme zapadlo jako puzzle,“ říká.

I proto chce Hana Olscher se svou byznysovou partnerkou kromě rozšiřování kamenných poboček zaškolovat další salony v Česku, aby po vzoru Jižní Koreje pomáhala kultivovat obecnou vzdělanost péče o pleť.

„Horký ručník na obličej by měl konečně z kosmetických praxí zmizet. My jsme tady od toho, abychom ukázaly, že to jde i jinak a že jít jinou cestou se může vyplatit,“ dodává Marcela Beranová.