skip to main content

Krásný byznys. Nové česko-slovenské kosmetické značky, které založily ženy

2 minuty čtení

Jejich podnikatelskou dráhu většinou odstartovala nespokojenost. Na lokálním trhu jim chyběl nějaký produkt, a tak se rozhodly ho uvést samy. Z převážně domácích experimentů se poměrně rychle etablovaly malé značky, které těží ze zájmu veřejnosti o české a slovenské produkty, jež jsou navíc často založené na přírodní bázi.

A i když příběh zakladatelky Ryoru Evy Štěpánkové nebo designérky luxusních, ručně vyrobených mýdel Heleny Heinz možná znáte, představujeme vám tři Češky a jednu Slovenku, jejichž kosmetické projekty by neměly uniknout vaší pozornosti.

Reklama

Klara Rott

Značku pojmenovala jednoduše po sobě, ale cesta k byznysu s kosmetikou jednoduchá nebyla. Sedm let Kláře Rott trvalo, než vyvinula produkty, které se na českém trhu pyšní tím, že jako jediné obsahují vlastní květinové vody i bio bylinné extrakty. Firma také vyvinula samostatný samokonzervační systém, který udrží přípravky čerstvé minimálně rok. Složky v krémech a sérech jsou fair trade, ale pochází z celého světa. Od včelích extraktů z Doupovských hor po bambucké máslo z Ugandy.

Biorythme

Inženýrka chemie Aneta Adamčíková byla zoufalá z nabídky deodorantů, které byly buď agresivní pro tělo, nebo nedostatečně zabraňovaly pocení. Zprvu jich pár namíchala pro sebe, později je věnovala přátelům jako dárek. Ohlas byl okamžitě velmi pozitivní a o deodorant z její laboratoře mělo zájem stále větší množství lidí. Dnes má respektovanou malou značku, která nabízí také přírodní přípravky na pleť. Cílem Anety Adamčíkové je podle jejích slov produkovat „pouze pravdivé výrobky“ a o kosmetice nahrává také podcast.

Reklama

Osté

Panenský kokosový olej je ústřední složkou výrobků Osté Beauty od Hany Phamové. Původní profesí HR manažerka nikdy o vlastní kosmetické značce nesnila, ale k jejímu založení ji nakonec inspirovaly rituály péče o sebe, které poznala v rámci vietnamské kultury. Vývoj trval tři roky a kokosová maska na vlasy, krém na ruce či balzám na rty si rychle získaly pozornost na sociálních sítích i mezi zákazníky.

Mylo

Majitelka jedné z nejúspěšnějších přírodních kosmetických značek na Slovensku, která si říká pouze Bárb, se vše ohledně svého podnikání učila za pochodu během mateřské. Kamarádka jí půjčila knihu o vaření mýdel, domácí experiment dobře dopadl, a tak vzniklo Mylo. V sortimentu značky ale dnes najdete celou škálu výrobků: kromě mýdel a pleťové či tělové kosmetiky také řadu pro muže, děti i psy. I přes vysokou poptávku a zastoupení značky v řetězci parfumerií Fann Bárb stále vyrábí vše ručně a sama.

Reklama
Reklama