Na rozpohybovaném esportovém trhu došlo k další významné akvizici. Na videohry specializovaná agentura Grunex, v níž drží poloviční podíl miliardáři Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, koupila od společnosti Xzone herní portál Zing.cz. Cenu transakce ani jedna ze stran nechtěla veřejně komentovat. Podle odhadů Forbesu by však měl nový přírůstek vyjít Grunex na jednotky milionů korun.

Pro největší tuzemskou agenturu v oblasti herního marketingu, PR služeb a esportu představuje Zing.cz už druhý portál se zaměřením na počítačové hry, který si od českého prodejce videoher Xzone pořídila. Počátkem roku 2019 totiž do svého portfolia začlenila už i server Hrej.cz.

„I přes nelehkou dobu spojenou s nedostatkem čipů či grafických karet vidíme neustálý růst a potenciál herního odvětví,“ komentuje obchod Martin Liberský, spolumajitel Grunexu, do kterého Křetínský s Tkáčem a ještě slovenským podnikatelem Romanem Korbačkou vstoupili v roce 2019 skrze společnost EC Investment.

„Portál Zing.cz vhodně doplňuje naše dosavadní mediální herní portfolio a opět upevňuje naši pozici tuzemské jedničky v oblasti herních médií a veškerých gaming a esport aktivit s nimi spojených,“ dodává Liberský.

I přes rostoucí popularitu esportu u nás nicméně herní odvětví prozatím nepředstavuje bůhvíjak výdělečný byznys, jak by se mohlo zdát.

Pro agenturu, která provozuje také třeba technologický server PCTunning.cz nebo zajišťuje organizaci esportové ligy Sazka eLeague, může být ovšem nová akvizice zajímavá i tím, že získá další platformu, skrze niž bude moct uspokojovat přání svých klientů, tedy firem ochotných utrácet peníze za reklamu spojenou s počítačovými hrami.

Ve světě českého esportu jde o už několikátý významný obchod v uplynulých týdnech. Od začátku roku došlo k otevření počítačové arény na pražském Chodově za vyšší desítky milionů korun, k prvním hráčským přestupům za sedmimístné částky i k uzavření silných partnerství s miliardovými společnostmi.