Koronavirová pandemie snížila výnosy z dálničních známek. Motoristé vloni nakoupili viněty za 4,8 miliardy korun, což je asi o půl miliardy méně než v roce 2019. Důvodem je oslabení provozu během krize. Vyplývá to z dnešních informací ministerstva dopravy. V loňském roce šlo o poslední edici papírových dálničních kuponů, od letoška platí nové elektronické známky. Těch se zatím prodalo přes milion kusů.

Nejvíce řidiči loni nakupovali známky s roční platností, kterých si pořídili přes 2,6 milionu kusů za více než 3,9 miliardy korun. To je přitom podobné číslo jako o rok dříve, roční známky se totiž nejvíce prodávaly na začátku loňského roku a na konci toho předešlého. Tehdy se tak ještě na prodejích tolik neprojevila koronavirová krize, která naplno vypukla až na jaře.

Pokles poptávky byl výraznější u krátkodobých známek. Desetidenních, o které byl ještě předloni největší zájem, motoristé koupili 2,15 milionu za 668 milionů korun. Známek s 30denní platností pak řidiči využili 515 518 kusů s hodnotou 226,8 milionu korun. Celkem tak stát prodal 5,27 milionu kusů, což je asi o 1,5 milionu méně než o rok dříve.