skip to main content

Krize ukáže silná a slabá místa. Komentář šéfky sítě AAA Auto Karolíny Topolové

2 minuty čtení

CEO a předsedkyně představenstva společnosti Aures Holdings, pod kterou patří AAA Auto, dlouhodobě pracuje na přeměně největšího autobazaru ve střední Evropě v technologickou firmu. Koronavirová pandemie, která zavřela autobazary a posunula prodej ojetých vozů do online světa, jí v tom neplánovaně pomohla.

Když se ohlédnu v čase nazpět, mám za sebou nejtěžší rok svého pracovního života. Ani řešení ekonomické krize let 2008/2009 nebylo tak náročné, permanentní a dlouhé.

Reklama

Během covidu jsme sice museli přijímat obdobná rozhodnutí o úsporných opatřeních, o zmrazení rozvoje firmy, ale za situace, kdy byl na rozdíl od hospodářské krize mezi zákazníky o ojeté vozy stále zájem. Jen se mezi nás a kupující postavila bariéra v podobě protipandemických opatření.

Převážnou většinu roku jsme kvůli opakovaným lockdownům fungovali v režimu e-shopu. To bylo u ojetých aut, která jsou ze své podstaty dost specifické zboží, ještě loni v lednu či únoru něco nepředstavitelného. Do vypuknutí pandemie a do prvního lockdownu jsme v tuzemsku prodávali v online režimu jen jednotlivé vozy měsíčně.

Reklama

A najednou to pro nás byl jediný kanál, na kterém závisela existence společnosti. Naštěstí jsme už měli veškerá řešení připravená a vyzkoušená zhruba dva roky díky zkušenostem s online prodejem aut na export.

Proto jsme byli schopni se přepnout do online fungování doslova přes noc z pátku na sobotu loni 14. března. Pokud by mi někdo řekl alespoň měsíc dopředu, že společnost nebude moci po dobu řady týdnů a pak i měsíců využívat svůj základní prodejní kanál, kterým je síť našich autocenter, určitě bychom napřeli více sil do přípravy online prodeje. A to včetně tréninku zaměstnanců, technické přípravy i marketingu.

Proto jsme byli schopni se přepnout do online fungování doslova přes noc z pátku na sobotu loni 14. března.

Reklama
Reklama