Pandemie koronaviru se prohnala po pracovním trhu jako tsunami. Zatímco se teprve seznamujeme s následky, nemůžeme tušit, jaké další vlny se na nás chystají v příštích měsících.

Všem nám je jasné, že pracovat v leteckém průmyslu, turistickém ruchu, kultuře nebo pohostinství je nyní ztrátové. Stejně tak ale existují zaměstnání, která jsou aktuálně žádanější než kdykoliv předtím.

Na webové stránce Glassdoor, umožňující uživatelům z celého světa hodnotit své zaměstnavatele, se objevil seznam profesí, které byly právě během pandemie těmi nejžádanějšími. A dá se očekávat, že ani teď, po rozvolnění opatření, se na jejich popularitě nic nezmění.

Zde je žebříček povolání, která mohou být ve světě po pandemii zajímavou volbou k rekvalifikaci.

Krizový manažer

Slovo „krize“ patří momentálně k nejskloňovanějším. Proto se firmám bude hodit člověk, který z ní umí ven a navrhne efektivní řešení. Musíte umět nejen vyhodnotit byznys, udělat precizní SWOT analýzu, ale také nastavit funkční antikrizový plán a dohlédnout na jeho plnění. Krizový manažer může fungovat jako externista, takže pokud vám vyhovuje práce z domova, je to ideální řešení.

HR expert

Nepředstavujte si však klasického manažera lidských zdrojů, ale vizionáře. Člověka, který se velmi rychle umí vyznat v současné nepřehledné situaci a určí klíčové zaměstnance i ty, se kterými je třeba se rozloučit. Také musí dokázat vytipovat experty nové, kteří firmě pomohou právě teď.

Programátor

To není žádné překvapení, ale služby programátorů a programátorek budou využívat skutečně všichni. Karanténa jen uspíšila další přesouvání byznysu i soukromého života do online světa a množství společností potřebuje tuto změnu provést co nejdříve.

Softwarový inženýr

Podobný sport, ale jiné hřiště. Coby softwarový inženýr budete nejen navrhovat aplikace, ale také analyzovat čerstvě získaná uživatelská data.

Produktový designér

Až šok z pandemie pomine, bude chtít většina firem zase růst. Jak jim může pomoci designér produktů? Tím, že zvládne nejen rozumět aktuálnímu trhu a chápat potřeby uživatelů, ale také kombinovat kreativní řešení s tím analytickým.