skip to main content
Módní byznys

Kultovní návrhář vstává z popela díky Netflixu. Ožije i slavný módní dům?

Patřil k nejvlivnějším americkým návrhářům minulého století. Když se Jackie Kennedy objevila na inauguraci svého manžela, celý svět věděl, že má na sobě model od Olega Cassiniho a klobouček ve tvaru bonbonu od Halstona.

Vlastním jménem Roy Halston Frowick oblékal nejbohatší ženy Ameriky, ale také celebrity, jako je Liza Minnelli nebo Bianca Jagger. Jeho příběh přibližuje netflixovský hit nazvaný jednoduše Halston, kde talentovaného designéra s hédonistickým přístupem k financím a nezkrotnou fantazií představuje Ewan McGregor.

Reklama

Platforma Lyst, analyzující zájem spotřebitelů o konkrétní módní značky a trendy, zaznamenala devadesátiprocentní nárůst zájmu o pojem „Halston“. Seriál tak možná napomůže tomu, co nedokázala ani Sarah Jessica Parker: postavit na nohy skomírající módní dům, který po smrti svého zakladatele stále nenachází funkční obchodní model.

Ačkoliv sám Halston prodal firmu už v roce 1973 americkému průmyslníkovi Nortonu Simonovi, zůstával jejím ředitelem až do své smrti. V roce 1990 podlehl v pouhých sedmapadesáti letech nádoru, souvisejícímu s onemocněním AIDS. Značka následně upadala, až se jí v roce 2007 ujal dnes nechvalně známý, ale tehdy všemocný hollywoodský producent Harvey Weinstein.

Na comebacku módního domu Halston se s ním podílela také spoluzakladatelka populární značky střevíčků Jimmy Choo, stylistka celebrit Rachel Zoe a výše zmíněná Sarah Jessica Parker, která na pozici kreativní ředitelky vydržela pouhých osmnáct měsíců.

Měla jsem dojem, že mohu Halston zachránit.

Herečka odešla v roce 2011, ale o svém rozchodu se značkou otevřeně promluvila až o pět let později. „Připomínalo mi to vztah, který je předem odsouzen k tomu, aby skončil. Každý mi říkal, ať se od něj držím dál, ale měla jsem dojem, že ho mohu zachránit,“ řekla v jednom rozhovoru.

Reklama

Dnes je kreativním ředitelem Halstonu návrhář Robert Rodriguez, který dříve působil jako asistent u Diora, a firmu vlastní americký holding Hilco Capital. Až doteď byla značka v jakémsi polospánku: nepořádala módní přehlídky, neoblékala celebrity, nebyla vidět.

S napětím se očekává, zda počin na Netflixu přivede zákazníky zpět. Načasování by sedělo – současný design přímo odkazuje na ikonické modely Halstonu ze sedmdesátých let. V současné nabídce najdete dokonce speciální kolekci, která vznikla přímo pro seriál.

Šaty, ve kterých se na první přehlídce ukáže modelka a Halstonova múza Elsa Peretti, vás vyjdou na zhruba třicet tisíc korun, stříbrný model Biancy Jagger na necelých jedenadvacet.

Uplynulý rok měly seriály zásadní vliv na naše nákupní preference s ohledem na módu. Podle analýzy Lyst lidé po celém světě chtěli například o 123 procent více vlastnit čelenky s peřím poté, co shlédli seriál Bridgerton.

Kolekce, kterou Halston vytvořil přímo pro Netflix, je limitovaná a pracuje s aktuální módní nostalgií, kdy už několik sezon na přehlídkových molech kralují právě sedmdesátá léta. Modely s sebou navíc přináší onen kýžený nádech glamouru, po kterém jsme toužili v karanténě.

Nyní sice přichází čas, kdy se celý svět znovu otevírá životu, odhazujeme tepláky a potřebujeme oblečení, ve kterém zazáříme ve společnosti, ale jeden seriál skomírající módní dům na nohy pravděpodobně nepostaví.

Reklama
Reklama