Leo Express za prvních osm měsíců přepravil na komerčních spojích 728 tisíc cestujících, což je o dvacet procent více než loni za stejnou dobu. Také spustil prodej jízdenek podle nového jízdního řádu, který bude platit od 10. prosince. Podle něj zrychlí některé spoje a spustí provoz nové regionální linky z Bratislavy do Komárna.

„Predikce do konce roku pak počítá s tím, že služeb Leo Express celkem využije přes milion cestujících jen na komerčních tratích a další na regionální trati na Orlicku,“ stojí v tiskové zprávě. Za celý loňský rok přepravil Leo Express na komerčních spojích 930 tisíc cestujících, na regionální trati na Orlicku asi půl milionu.

Nový jízdní řád Leo Expressu by měl podle tiskové zprávy snížit čas některých spojů. „Zrychlujeme o několik minut spoje do Ostravy a do Polska o hodinu,“ uvedl generální ředitel Leo Express Peter Köhler.

Podle rozpisu jízdního řádu na webu dopravce čas ušetří také kvůli změně trasy kvůli výluce. Nově pojede přes Osvětim a nebude stavět v Katovicích. Podle rozpisu se cesta z Prahy do Ostravy zrychlí v závislosti na spoji od dvou do pěti minut.

Podle rozpisu jízdního řádu na webu bude provozovat v novém jízdním řádu dopravce o jeden spoj z Prahy do Ostravy denně méně. V tabulce chybí spoj, který nyní jezdí z pražského hlavního nádraží v 18 hodin.

Naopak přibude spoj, který pojede z Prahy ve 23 hodin a jízdu bude končit už v Ústí nad Orlicí. Z Ostravy do Prahy bude nově poslední vlak vypravovat Leo Express přes sedmou hodinou večer, naopak ubere jeden ranní spoj. V novém řádu také chybějí dva spoje, které obsluhovaly trasu z Bohumína do Ústí nad Orlicí v nočních hodinách.

Ceny dálkových spojů začínají na 99 korunách ve třídě Economy, ve vyšší třídě Premium pak na ceně 549 korun. „Cenu od 99 korun při včasném nákupu ponecháváme i přes silné inflační tlaky, kterým jsou dopravci vystaveni,“ dodal Köhler.

Od 10. prosince zahájí Leo Express také provoz na regionální trati mezi Bratislavou a Komárnem, kde bude jezdit s nízkopodlažními jednotkami Alstom Lint. Dopravce uspěl v loňské soutěži, na sto kilometrů dlouhé trase by měl jezdit do roku 2032.

Na regionální trati jezdí národní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko, předtím tam více než osm let působil dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency českého podnikatele Radima Jančury.