Jako dispečer ve společnosti DoDo musíte být připraveni na leccos. Třeba i na to, že zazvoní telefon a ozve se: „Dobrý den, mohli byste, prosím, doručit karamelový popcorn z kina psovi?“

Služba DoDo funguje jako osobní asistent. Může za vás dojít nakoupit, vyzvednout léky, poslat dopis. Občas ale musí splnit i o dost bizarnější požadavky. Jeden z nich byl na přepravu leteckého paliva, po bujarých nocích zase přibývají objednávky postkoitální antikoncepce.

Čtěte také: Jahody, smetana a šampaňské chlazené v českém skle. Lasvit oslnil Wimbledon

„Naši pracovníci mezi sebou dokonce soutěží, kdo zpracovával větší šílenost,“ usmívá se Michal Menšík, který DoDo řídí. Firmu založila v prosinci 2015 finanční skupina KKCG, a když ji Menšík o rok později odkoupil, jeho vize byla jasná: splnit jakékoliv přání, které si zákazník vymyslí, a B2B partnerům pomoci posunout jejich doručovací služby a zákaznickou péči na úplně jiný level. Vstupní investici této akvizice pokryl díky startupovému fondu e-commerce akcelerátoru INVEO.

Projekt rostl rychle. Jeho řízení se nyní věnuje osm lidí, dalších deset jsou vyškolení dispečeři a zhruba stovka pracuje jako kurýři – číslo se mění podle sezony. „Větší boom čekáme na Vánoce, na které se už teď připravujeme výraznými investicemi do infrastruktury,“ řekl Menšík.

Způsob používání služby bývá u zákazníků podobný. Nejprve ji testují na objednávkách jídla, poté si troufnou i na náročnější přání. „Postupně totiž zjistí, že rozsah toho, co pro ně děláme, je téměř neomezený, takže tomu svá přání přizpůsobují a zároveň se učí optimalizovat svůj čas,“ přibližuje Menšík. Dle jeho slov se více než 60 procent zákazníků vrací pravidelně.

I díky tomu se provoz DoDo, projektu inspirovaného zahraničním startupem Magic, pořád zvětšuje. V počátcích přijímali dispečeři pár desítek objednávek denně, nyní už jsou to vyšší stovky, přičemž průměrná cena za doručení je mezi 130 až 160 korunami.

Měsíční obrat firmy se pohybuje v řádech jednotek milionů. A služba už zaujala i velké společnosti, díky čemuž mohlo DoDo uprostřed léta oznámit dohodu s velkoobchodem Mall.cz, doručuje i pro řeznictví Naše maso, logisticky pomáhá i třeba prodejnám s elektronikou Datart.

Čtěte také: Třináctiletý český autista kreslí mapy, po nichž touží i zahraniční investoři

Nejobvyklejší požadavky bývají na doručovací služby. I proto, že DoDo se snaží fungovat lépe než tradiční přepravci. Kurýři jsou s klientem neustále v kontaktu, a tak se dokážou flexibilně přizpůsobit jeho potřebám – nevadí jim, když na poslední chvíli třeba změní místo dodání, nebo zatouží po dovozu i na méně obvyklá místa: do parku, do hospody, na nádraží…

„Naše nejrychlejší doručení proběhlo v pouhých devíti minutách – během nich jsme stihli vyzvednout od zákazníka mobil a doručit ho do servisu,“ chlubí se Menšík.

Všechny zakázky se však netýkají jen doručování, pochopitelně. DoDo oslovili i lidé pokoušející se dostat ze zamčeného bytu, klient toužící po dvou thajských masérkách na konferenci či zákazník přející si vyřídit pochůzky na vietnamské ambasádě.

„Díky našemu osobnímu přístupu k zákazníkům se nám podařilo trefit se do mezery na trhu, který je jinak v oblasti logistiky výrazně saturován,“ prohlašuje Menšík. A hodlá firmu dál rozvíjet. Chystá se mobilní aplikace a především rozšíření služeb do dalších českých měst, Plzně a Brna. Třeba si na ni vzpomenete, až budete také potřebovat zámečnickou výpomoc – či klidně jen doručení oběda.