Při letošní slevové akci Cyber Week utržili on-line prodejci v celém světě rekordních 275 miliard dolarů, tedy 6,2 bilionu korun, což je proti loňskému roku nárůst o dvě procenta. Ukazují to data, která na svém webu zveřejnila americká společnost Salesforce.

Tržby ve Spojených státech vzrostly o čtyři procenta a dostaly se na 62 miliard dolarů, což je také rekord.

Nákupy na blížící se sváteční dny začaly v plné síle hned na začátku sezony – za první tři listopadové týdny spotřebitelé celosvětově utratili 297 miliard dolarů. To je meziroční nárůst o pět procent. V USA, odkud nápad na tyto slevové akce vzešel, se tržby v uvedeném období zvýšily o deset procent.

Nejsilnějším nákupním dnem v rámci týdne Cyber Week byl takzvaný černý pátek neboli Black Friday. Celosvětově ten den tržby meziročně vzrostly o dvě procenta a v USA o pět procent.

Zboží ale letos obecně zlevnilo méně než před rokem. Celosvětově to bylo o 24 procent, což je o osm procentních bodů méně než loni. V USA byl pokles vyjádřený procentuálně stejný, dalo se tam ale nakoupit o 26 procent levněji.

Předvánoční krize v dodavatelském řetězci omezuje kupujícím výběr dárků. Problémy s dodávkami způsobily, že internetové obchody nebyly tak dobře zásobeny jako v minulých letech. Kvůli vyšším cenám a menší nabídce slev zákazníci častěji volili možnost okamžitého nákupu s odloženou platbou.