Forbes výběry top e-commerce firem v Česku, Maďarsku a na Slovensku jsou sestaveny na základě finančních údajů z posledních let (tržby, ziskovost), uživatelské zkušenosti, zákaznické spokojenosti, růstového potenciálu, schopnosti inovovat či zasáhnout uživatele, kteří ještě například nejsou „digital-first“, a dlouhodobého povědomí Forbesu o fungování jednotlivých e-shopů a celkové znalosti trhu.
Podmínkou pro zařazení bylo mimo jiné silné lokální vlastnictví (alespoň 45 procent) a nadpoloviční množství příjmů z internetových prodejů. Forbes se soustředil výhradně na retail e-commerce, zdaleka největší část veškerého elektronického obchodování.
Slovenský výběr top e-commerce firem naleznete níže.
Maďarský výběr top e-commerce firem naleznete níže.
Kompletní informace o historicky prvním výběru top hráčů české e-commerce naleznete v článku zde.