Zakladatel a vlastník internetového portálu Seznam.cz již dlouho nečelil tak náročné situaci. Jako by nestačilo, že se jeho hlavní společnost připravuje na zásadní proměnu online reklamního trhu, kterou přináší postupný ústup od podpory cookies třetích stran.
Do jeho života, a hlavně do samotného Seznamu, vstoupili loni v říjnu také kontroloři ÚOHS, kteří prověřují možné zneužití dominantního postavení firmy na trhu.
Seznam rovněž hodně investuje do rozvoje své vlastní infrastruktury i do nových oblastí, jako je vývoj velkých jazykových modelů. Efekt těchto investic se projeví až s odstupem, na nové AI prvky ale můžete ve službách Seznamu natrefit již nyní.
Letos firma rozjela další ambiciózní iniciativu – postupnou přeměnu služby Mapy.cz na globální službu Mapy.com. Z Map, které již nyní mají v některých specifických částech světa lepší služby (například navigaci) než Google, tak chce Seznam udělat značku s miliony uživatelů.
Firma již poměrně dlouho přesahuje hranice pouhé vyhledávací služby, od podzimu 2016 provozuje také zpravodajský web Seznam Zprávy a od roku 2018 rovněž vlastní televizi.
Lukačovič loni znovu prohlásil, že by svoji firmu rád viděl na pražské burze, kde mu chybějí silné lokální tituly. Pár dní nato však uvedl, že to nedává smysl a šlo o nejblbější nápad jeho života.