9 mil. korun
Martin Mikyska
29 let
320 tis.
165 tis.
–
217 tis.
CZC, Česká spořitelna, Kaufland
partnerství, Herohero, YouTube
zábava, edukace
Spolu se svým týmem šesti lidí se loni odpoutal od Mall.tv, kde před třemi lety Mikýřova úžasná pouť internetem započala, a rozhodl se byznysový potenciál projektu vytěžit sám. Značka Mikýř totiž dávno není jen o totálně ulítlých a záměrně kýčovitých videích, v nichž s břitkým humorem pranýřuje nešvary tuzemské digitální sféry a jejího leckdy bizarního osazenstva.
Postupně ji doplnil třeba pořad MÚPI Talk, tedy satiricky, ale i seriózně vedené rozhovory se známými osobnosti či prosperující e-shop s merchandisingem. Jen deskovky Dobyvatelé jednotky pozornosti se v uplynulém roce prodalo 2500 kusů.
Největší část příjmů, více než polovinu, ale partě kolem člena loňského výběru Forbes 30 pod 30 generují dlouhodobé spolupráce s firmami, jako jsou CZC, Česká spořitelna nebo Kaufland. Na stále větším významu nabývá i Herohero, kde se jí formuje početná komunita fanoušků, díky níž se výdělky z této platformy už nyní vyrovnají těm ze sledovanosti na YouTube.