Vrátil se, a to ve velkém stylu. Mike Oganesjan, přezdívaný MikeJePan, jenž v minulosti nevybíravým způsobem monitoroval práci pražských strážníků a správních úředníků, se po dvou letech v ústraní znovu postavil na místo, z nějž budil vášně a zaměstnával státní aparát – před kameru.
Tentokrát se středobodem jeho zájmu stali představitelé dezinformační scény, influenceři pohybující se na hraně zákona či tyrani zvířat. „Poukazujeme na věci, které stát sám nedokáže vyřešit,“ tvrdí.
Stal se z něj snad lepší Mike? V části veřejnosti tenhle dojem vzbuzuje. On sám to odmítá, byť připouští, že v minulosti se dopustil několika přešlapů. „Ničeho zásadního nelituji a nic bych neměnil. Naše videa jsou obrazem doby a našeho názoru.“
Během jednoho roku se jemu a jeho sedmičlennému týmu podařilo vytvořit v současnosti globálně největší kanál na Herohero. Měsíčně mu za obsah platí valná většina z více než dvaceti tisíc odběratelů. Další nezanedbatelné příjmy plynou z prodeje merche pod vlastní značkou Arrogant Family.
Na předplatitelskou platformu se přitom dle svých slov přesunul náhodou, když mu YouTube smazal jedno video. Stejně tak prý původně ani nechtěl tvořit tenhle obsah. „Shodou okolností jsme u Úřadu vlády narazili na petiční stánek, natočili video a zjistili, že nás baví točit s dezoláty,“ přibližuje rodák z Prahy s arménskými kořeny, který by se v následujících měsících rád pustil také do videí v angličtině a ruštině.
Detektiv Mike a jeho dotazník
Kolik procent ze svých příjmů investujete zpět do své tvorby (tým, pronájem prostor, technika, rekvizity…)?
Naše měsíční náklady se v poslední době pohybují kolem milionu korun. Každý měsíc investujeme do nových rekvizit pro natáčení. Za posledních pár měsíců jsme pořídili hasičské auto, policejní auto, bagr, stavební techniku a letadlo. Na pravidelném payrollu máme sedm osm lidí, nárazově spolupracujeme s externisty, kteří dostávají nepravidelné odměny za spolupráci.
Jakou nejvyšší částku jste utratil za jedno video nebo projekt?
Nejdražší video a produkce byly kolem vánočního klipu, který byl satirou a výsměchem dezinformátorům. Museli jsme si pronajmout letiště a nechat ho uzavřít, dále pronajmout policejní auto, vrtulník a další rekvizity. Celkové náklady na tento tříminutový klip byly přibližně dvě stě tisíc korun. Co se týče projektů, máme rozpracovaný jeden zahraniční, který zatím nespatřil světlo světa a jsme v něm investičně v řádu milionů korun.
Jakou nejbizarnější nabídku na spolupráci jste dostal?
Bizarní nabídky vlastně nedostáváme, protože cizí projekty, reklamy ani komerční spolupráce neděláme. Je to o nás známé posledních téměř deset let. Vtipná situace však nastala, když nás kontaktovalo nějaké sázkové poradenství ohledně reklamy. Zjistili jsme, že nemají koupenou doménu, tak jsme ji koupili my a přesměrovali na neziskovou organizaci, která pomáhá s léčbou gamblerství. Nebyli z toho šťastní...
Litujete něčeho ve své tvorbě nebo vystupování na veřejnosti, co byste s odstupem času udělal jinak?
Ničeho zásadního nelituji a nic bych neměnil. Naše videa jsou obrazem doby a našeho názoru. Popisované příběhy jsou autentické – o mně a mých přátelích. V některých situacích bych již nepoužil tolik vulgarit.
Jaký hejt, který vám někdo adresoval, vás nejvíce pobavil?
Hejty aktivně neřeším, takže si žádný konkrétní nepamatuji. Rád bych však nastínil hejt, který mě nejvíce naštval. V minulosti dva mladíci mým jménem a z mého telefonního čísla nějakým způsobem hlásili teroristické útoky a jiné poplašné zprávy po celém Česku. Policie je naštěstí za měsíc dopadla a dnes je věc již pravomocně ukončena. Nebylo to však dobré období, protože si všichni mysleli, že s tím mám co do činění.
Kolika lidem momentálně vaše tvorba dává práci, ať už na plný, či částečný úvazek?
Na pravidelném payrollu máme sedm osm lidí, plus tři čtyři externisty s nepravidelnou spoluprací. Jsme největší kanál na celé platformě Herohero a na YouTube máme za první rok přibližně osmdesát tisíc odběratelů. Nedávno nám YouTube vrátil ještě kanál s třemi sty tisíci odběry, ten ale nevyužíváme.