50 mil. korun
Taras Povoroznyk
32 let
1,6 mil. + 225 tis. + 48 tis.
Albatros, Bambule
YouTube, drinky a sladkosti, eventy, merchandising
lifestyle, zábava
V létě drinky, v zimě oplatky a cukrové vaty. A po celý rok milionové provize. Zejména díky nim se Tary po čtyřech letech vrátil na první místo žebříčku a svůj výdělek za tu dobu více než ztrojnásobil.
Enormní zájem o pochutiny s jeho jménem a podobiznou umocňují i výhry, které jeho fanoušci mohou díky nákupu jakéhokoli produktu získat. Například rodinná dovolená na Maledivách nebo Mauriciu, nový playstation či některý z kousků standardního merchandisingu, jejž jinak prodává také ve velkém.
Přesto ještě o něco silnějším zdrojem jeho příjmů zůstává YouTube. Na něm dnes provozuje už tři vlastní kanály, jeden dokonce s 1,6 milionu odběratelů, na nichž většinou natáčí osobní život. Velikost těchto neustále rostoucích profilů vydatně podporuje tvorbou takzvaných shorts (denně jich jeho tým vydá až třicet).
Silný je i v offline prostředí. Od května do července tráví víkendy ve městech po celém Česku a Slovensku, kde vystupuje (ponejvíc s parkurem), čímž mimo jiné opět výrazně propaguje svůj merch a sklízí statisícové tržby za jediné odpoledne. Zbytek léta pořádá Tary Campy, během nichž dětem předává zkušenosti z parkouru i YouTube.
Momentálně je tvůrce, který v březnu jako první Čech dosáhl více než dvou miliard zhlédnutí na svém hlavním kanále, rovněž aktérem vůbec prvního soudního sporu dvou youtuberů u nás. Tary se do něj pustil navzdory tomu, že jej stojí velkému množství času a peněz. Chce nastavit precedent, že „žádný z tvůrců o jiném nemůže bez důkazů pronášet cokoli“. A nepochybuje, že se mu to podaří.
Tary a jeho dotazník
Kolik procent ze svých příjmů investujete zpět do své tvorby (tým, pronájem prostor, technika, rekvizity…)?
Aktuálně investuju zpátky do tvorby třicet až čtyřicet procent příjmů z YouTube. Mám kolem sebe tým deseti lidí, protože jsem si evidentně nestačil s jedním kanálem a rozhodl jsem se k hlavnímu přidat ještě další dva – jeden na reakce a druhý na kompilace starších videí.
Do toho máme pronajatý sklad kvůli merchi a techniku za statisíce korun – objektivy, světla, kamery, mikrofony. Lidé to často nevidí, ale YouTube produkce fakt není jen o tom, vzít mobil do ruky. Chci, aby videa vypadala co nejlépe, takže pořád držíme krok s dobou a upgradujeme.
Jakou nejvyšší částku jste utratil za jedno video nebo projekt?
Nejvíc jsme zatím utratili za video „Ovládám Jaye Foxe Playstation ovladačem v parkour hře!“. Točili jsme to několik měsíců a pak na tom další měsíce makali animátoři a grafici. Celý projekt nás vyšel zhruba na osmdesát tisíc korun. Ale výsledek za to stál!
Jakou nejbizarnější nabídku na spolupráci jste dostal?
Vzhledem k tomu, že moje tvorba je hlavně pro děti, tak mě dost pobaví, když mi přijde nabídka na propagaci elektronických cigaret nebo CBD produktů, což je totálně mimo mísu. A pak klasicky barter spolupráce typu: „Dáme vám tričko za 300 korun a vy nám uděláte reklamu na Instagramu, jo?“ No… ne. Dneska se reklamy fakt pohybují už ve vyšších cifrách, než je cena jednoho hrnku.
Litujete něčeho ve své tvorbě nebo vystupování na veřejnosti, co byste s odstupem času udělal jinak?
S odstupem času bych pár věcí asi udělal jinak, ale to bych se nejspíš nikdy neposunul. Bez chyb by nebyly zkušenosti a bez zkušeností by nebyl růst. Takže nelituju ničeho – všechno je pro mě lekce. A já se rád učím právě tím, že si to musím odžít sám. Nejlepší škola života!
Jaký hejt, který vám někdo adresoval, vás nejvíce pobavil?
Hejt je vždycky sranda, když vidíš, že to píše někdo, kdo tě vůbec nezná, ale ví všechno nejlíp. Nejčastěji jde o závist – lidé si myslí, že máme jako influenceři život zadarmo, a tak si na nás vybíjejí frustraci. Dřív mě to štvalo, dneska už mě to spíš baví a beru to s nadhledem. Doporučuju to každému, kdo s tvorbou začíná – hejtů si nevšímej, neřeš je a jdi si dál za svým.
Kolika lidem momentálně vaše tvorba dává práci, ať už na plný, či částečný úvazek?
Přímý YouTube tým tvoří deset lidí – střihači a kameramani. Mám dva asistenty, v e-shopu další lidi na full-time i brigádně, dva grafiky, účetní firmu, právní firmu… a samozřejmě moje žena Stáňa, která mi pomáhá úplně se vším a teď vede i sklad v e-shopu.
K tomu firmy, které se starají o Tary Drink a Taryho Sladkosti – tam je taky hromada lidí. Když to všechno sečtu, moje tvorba přímo nebo nepřímo živí fakt velkou partu lidí a za to jsem vděčný.