Generální ředitelka technologické a platební společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko má rozsáhlé mezinárodní zkušenosti v oblasti platebního styku, fintechu a bankovnictví, ale nejenom to.
V poslední době se intenzivně věnuje tématu malých a středních firem a rodinného podnikání. A snaží se jej v Česku významně podporovat.
„Mám pocit, že můžu mít i díky Mastercard reálný vliv na to, co pozitivního se v Česku děje. Podporujeme ekonomiku i tím, že podporujeme také mikro a malé podnikatele a firmy, máme celou řadu konkrétních programů, kde přicházíme s reálnou pomocí,“ říká.
Zmiňuje třeba platformu Pro podnikavé, kde začínajícím podnikatelům radí, jak digitalizovat podnikání, iniciativu Velký týden malých firem, nástroj Kde začít podnikat, nejrůznější mentoringové programy, ale i propojení s veřejným sektorem, s nímž Jana o možnostech podpory podnikání v Česku pravidelně otevřeně debatuje.
„I tohle je můj osobní úkol. Máme k dispozici obrovské množství konkrétních dat, která můžeme nabídnout. Veřejný sektor mnohdy takto detailní pohled na věc nemá, takže naše data vítá.“
V Česku i ve Spojeném království, kde před současným angažmá působila osmnáct let, Jana úspěšně řídila prodej, rozvoj obchodních partnerství, klientských vztahů a evropských strategických iniciativ a celosvětově se podílela na podpoře inovací v platbách. Kromě práce v korporaci působila v Londýně i ve fintechové společnosti. Kromě toho má background přímo z bankovnictví, zkušenosti sbírala také v českých bankách ČSOB a Raiffeisenbank, kariéru kdysi zahájila v Živnostenské bance.
Je absolventkou Univerzity Karlovy a Rochesterského technologického institutu. Své současné angažmá považuje za misi, jak zlepšit Česko.