Německá maloobchodní společnost Schwarz-Gruppe, která vlastní supermarkety Kaufland a Lidl, v uplynulém fiskálním roce zvýšila tržby o 9,6 procenta na 125,3 miliardy eur, tedy 3,2 bilionu korun.

Finanční rok skončil v únoru, co za růstem tržeb stojí, podnik nesdělil. Potraviny se však staly jedním z vítězů krize způsobené pandemií, protože spotřebitelé v době uzávěr nechodili do restaurací a více se stravovali doma, poznamenala agentura DPA.

Tržby v obchodech Kaufland se zvýšily o 7,5 procenta na 25,5 miliardy eur. Tržby Lidlu vzrostly o 9,9 procenta na 96,3 miliardy eur. Tržby divize PreZero, která poskytuje environmentální služby, stouply o 33,7 procenta na 700 milionů eur.

Skupina má ve více než 30 zemích přes 12 900 provozoven Lidl a Kaufland. Dohromady zaměstnává zhruba půl milionu lidí. V České republice je Lidl podle tržeb největším potravinářským řetězcem a Kaufland hned druhým největším. Ke konci loňského února měly v Česku 383 provozoven.

Schwarz-Gruppe je soukromým podnikem, s jehož akciemi se na veřejných trzích neobchoduje. To znamená, že firma ani nemá povinnost zveřejňovat podrobnosti o svém hospodaření.