Don’t Worry, Be Happy. Tedy Hopi – rodinná logistická skupina Hopi, kterou vybudoval František Piškanin a dnes ji řídí spolu se svými syny Davidem a Martinem, se může radovat. Jako svého nového klienta získala Nestlé, největší potravinářskou firmu světa.

Hopi bude pro nadnárodní gigant, který v Česku vlastní značky jako Orion, Bonpari či Granko, od konce příštího roku zajišťovat kompletní logistiku. A to nejen v Česku a na Slovensku, ale pravděpodobně i v dalších zemích střední a východní Evropy. Obchod přinese české rodinné skupině v příštích letech zhruba tři miliardy korun na tržbách.

Vizualizace nového distribučního centra v Prostějově za půl miliardy korun

„Obsluhovat Nestlé, to je ta nejlepší reference, které můžete v naší branži dosáhnout. Budeme pro něj zajišťovat služby v oblasti dopravy, skladování i služby s vyšší přidanou hodnotu, týkající se například balení zboží do prodejních akcí. Denně pro Nestlé odbavíme asi 100 kamionů,“ uvedl pro Forbes David Piškanin s tím, že díky novému obchodnímu partnerovi rozšíří Hopi zhruba za půl miliardy korun své distribuční centrum v Prostějově. „Znamená to vznik 160 pracovních míst,“ doplnil.

Hopi v obsluze Nestlé vystřídá francouzskou společnost FM Logistic. V tendru nerozhodovala jen cena, ale také komplexní řešení, při němž bude Hopi zásobovat zbožím Nestlé více zemí z jednoho místa, tedy z Prostějova. Trend konsolidace skladů a vybudování komplexního logistického řešení na míru již firma v menším měřítku zajišťuje například pro P&G, Beiersdorf či Mondelez.

Martin a David Piškaninovi

V našem letošním žebříčku největších českých rodinných firem patří Hopi 13. příčka: skupina dosahuje obratu kolem 4,5 miliardy korun a zaměstnává v Evropě kolem čtyř tisíc lidí. František Piškanin dohlíží na její strategii, denní provoz už řídí jeho synové.