Linda Šejdová je disciplinovaná rebelka. Zbořila společenská tabu o menstruaci, její kalhotky dobývají Evropu a ona věří, že je to celé ještě na začátku. Tohle je story devětadvacetileté podnikatelky, kterou jste v tomto znění ještě neslyšeli.
Pekárna E5 je taková londýnská Eska, jen o trochu levnější. Hnízdo hipsterů východního Londýna voní kvasovým chlebem, výběrovým kafem a halloumi k snídani a intelektuálové z celého Hackney už se scházejí s knížkou nebo deníkem, aby si u ošuntěle šik stolků odkroutili povinnou půlhodinu denně, kterou mají v kalendáři pod záložkou „journaling“.
Chleby vyskládané za pokladnou ještě potichoučku křupavě šeptají, jak chladnou po vytažení z pece, a ke stolu naproti mně usedá Linda. Objedná si vločky do misky, odevzdá mi jeden ze dvou deštníků – „Dnes bude pršet,“ usměje se – a začne vyprávět.
Sem do E5 prý běžně na snídaně nechodí, většinou sedne ráno na kolo a přes Victoria Park nebo okolo vodního kanálu dojede k Liverpool Street Station, kde si v kancelářích Snuggs dá první ranní call (s týmem v Praze, Amsterodamu nebo Berlíně) a po něm něco rychlého, sladkého, co se dá koupit na ulici a sníst za chůze nebo u stolu u počítače. Dnešek je výjimka.
„Ale musela jsem vám ukázat, kde mají nejlepší chleba v Londýně,“ vysvětluje. Bochník Hackney Wild si nekupuje proto, že to dotáhl až na obálku kuchařského bestselleru na Amazonu, ale protože na rozdíl od všeho, co pořídíte v Londýně v obchodě, připomíná český chleba.
„Nejsem ani sentimentální, ani vybíravá, jen mám prostě ráda chutě dětství,“ směje se. Oproti včerejšku, kdy jsme ji fotili stylizovanou do rebelky, kterou v ní vidíme, tu sedí skoro nenápadná mladá žena. Půvabná i nenalíčená, s tváří, jež se nedá popsat jinak než „baby face“, vypadá, že by jí mohlo být třináct.
Co v rozhovoru zazní:
- Co mají začátky Snuggs společného s bonbony?
- Proč po pár přednáškách vyměnila univerzitu za Productboard?
- Vyplatilo se Lindě kvůli budování firmy přestěhovat do Londýna?
- Jak se Snuggs podařilo dostat k Manchester City nebo k rodině Tomáše Bati?
Ve skutečnosti jí ale za pár měsíců bude třicet a patří mezi nejúspěšnější české startupistky – spolu s Tomášem Zahradníkem založila výrobce menstruačních kalhotek Snuggs, který loni přesáhl půlmiliardové tržby. V únoru úspěšně dotáhla 130milionovou investici a už několikátým rokem Linda patří i mezi 200 nejvlivnějších žen Česka.
Do prestižního výběru 30 pod 30 ji navíc zařadil nejen český Forbes, letos se ocitla i mezi alumni celoevropského výběru. Působivý výčet by mohl pokračovat – třeba tím, jak tahle poměrně tichá a disciplinovaná rebelka se svojí značkou sympaticky rozbila některá společenská tabu a i díky ní a marketingu Snuggs se dnes o menstruaci běžně mluví nahlas doma, v práci i ve škole.