skip to main content

Luxus ze sítě. Elektrický Rolls-Royce z 60. let není protimluv, vyjde na 20 milionů korun

3 minuty čtení

Když se potká špičkové inženýrství a neméně špičkový design, vznikne něco výjimečného. Britská společnost Lunaz Design se specializuje na renovaci ikonických ostrovních vozidel a pro svůj nejnovější majstrštyk si nemohla vybrat lépe.

Rolls-Royce Phantom V z roku 1961 si oblíbil i John Lennon, který si pro něj vymyslel spoustu vychytávek, jako byl radiotelefon, televize nebo gramofonový přehrávač zajištěný proti otřesům. Slavný hudebník si svůj vůz navrch vysnil komplet v černém provedení a automobilka mu tehdy vyhověla s jedinou výjimkou: odmítla začernit ikonický chladič.

Na renovaci, skrze kterou dostal 60 let starý luxusní koráb elektrický motor, už ale zástupci hrdé značky kývli s chutí. Nová doba? Vítejte v postkoronavirovém, postluxusním světě, kde už i nejkonzervativnějším brandům dochází, že ani opulence neexistuje ve vakuu a bytostně se jí dotýkají problémy propojeného světa.

Estéti i designéři se dnes snaží propojit luxus s progresem – a výsledkem je v tomto případě luxus, který zapojíte pro změnu do elektrické zásuvky. Lunaz mají v plánu hned třicet renovovaných vozů, z nichž část obstará zmíněný model Phantom V a zbytek jeho předchůdce Silver Cloud. Ceny přitom začínají na třinácti a končí u dvaceti milionů korun a v nabídce jsou různé varianty včetně kupé se sklápěcí střechou.

Elektrický Phantom V

„Odpovídáme na hlasy volající po spojení krásného tradičního designu s moderním využitím a udržitelností, kterou nabízí elektrický pohon,“ konstatuje zakladatel Lunazu a také vášnivý sběratel David Lorenz. Renovace legendárního modelu přitom pro Lunaz není jen nějakou pomíjivou bokovkou: na vývoj motoru dohlížel Jon Hilton, někdejší technický ředitel stáje Renaultu ve formuli 1.

Znovuzrozený Phantom V napájí 120kWh baterie, zajišťující dojezd zhruba 500 kilometrů, který Silver Cloud zvládne s 80kWh baterií. Obě lze napájet z domácích sítí, ale zvládají i rychlonabití. Samotná renovace probíhá za využití precizní práce s každým dílem a součástkou a výsledek si může zákazník po lennonovsku přizpůsobit pod vedením designérky Jen Holloway.

Reklama

„Řídím se slovy sira Henryho Royce,“ vysvětluje svůj přístup Holloway, která nasbírala četné zkušenosti u Aston Martinu nebo také v oblasti highendového audia. „Drobnosti zajišťují perfekci a perfekce není drobnost.“

To sedí. A v případě Phantomu V hned na osmi sedadlech: dvou vepředu a šesti na dvou sedačkách vzadu. Všichni dohromady mohou obdivovat zrestaurované dřevěné obklady, rohože z alpakové vlny, upíjet u toho oblíbený drink z minibaru a zároveň si užívat moderní vymoženosti, jako je programovatelná klimatizace nebo zábavní systém se dvěma oddělenými zvukovými okruhy.

Designér Alex Innes se v Rolls-Roycu zabývá mimo jiné individuálními přáními zákazníků a jejich novému přístupu k luxusu říká posthojnost. „Lidé se čím dál více ptají po hodnotě produktu, který do jejich života vnášíme. A pandemie koronaviru tenhle vývoj ještě urychlila,“ vysvětluje příznačně v rozhovoru, jejž spolu vedeme prostřednictvím služby Zoom.

I proto se Rolls-Royce Phantom V v rukou Lunazu stává opravdovým fantomem, tiše brázdícím ulice měst, kde se všichni učíme být k sobě vzájemně ohleduplnější.

Ať už v tramvaji, nebo za volantem dvacetimilionové nádhery.

Reklama
Reklama