skip to main content

Luxusní auta, nejkrásnější cesty. Česká firma si za prémiové zážitky účtuje statisíce

Poznat dosud nepoznané, dopřát si skvělou kuchyni a zrelaxovat. Ideální dovolená, jak si ji představuje většina populace. Dva kamarádi Vladan Hájek a Jakub Hanus ji doplnili o řízení nejnovějších supersportů, plavby na jachtách či lety vrtulníky a lidé jsou ochotni za jejich zážitkové balíčky platit statisíce.

Ricard & Bonette. Běžnému člověku nicneříkající název. Motoristický nadšenec ale hned vytuší, že by měl zbystřit.

Zatímco Ricard odkazuje na závodní okruh nedaleko francouzské Marseille, Bonette představuje pojmenování jednoho z nejznámějších průsmyků v téže zemi, který se svými impozantními výhledy velmi hlasitě volá, abyste jím alespoň jednou v životě projeli.

„Chtěli jsme tím klientům říct, že jim dopřejeme zážitky nejen na nejlepších závodních okruzích, ale také na krásných veřejných cestách, o nichž třeba neměli tušení,“ říká k pojmenování ryze české agentury, pořádající exkluzivní motoristické eventy, podnikatel Vladan Hájek. Ten v Česku mimo jiné provozuje hotely, zastupuje výrobce kol Colnago či cyklistického oblečení Assos.

Reklama

V nabídce společnosti lze najít například projížďku nadupanými supersporty Toskánskem, švýcarskými Alpami či nad Azurovým pobřežím, kurz jízdy ve formuli 1 na katalánském okruhu nebo driftování v zasněžené laponské přírodě.

Podobných prémiových výletů na několik dní, jejichž ceny se pohybují od 150 tisíc korun, zprostředkovává Ricard & Bonette ročně kolem desítky. Určeny jsou zpravidla pro malou skupinku osmi až dvanácti lidí. Zážitky ale agentura dokáže stavět také individuálně, na míru každého zájemce.

Dlouholetí přátelé Hájek s Hanusem společnou firmu, očekávající letos tržby kolem deseti milionů korun, založili v roce 2016.

Jakub Hanus se vrátil ze Švýcarska, kde pracoval pro půjčovnu luxusních vozů. Během volných víkendů pak poznával regiony nejen v zemi helvetského kříže, ale i sousední Itálii a Francii.

Reklama

„Silnice, restaurace, hotely. Načerpal jsem toho spoustu zajímavého. V jednu chvíli mi ale přišlo až líto, že jsem to vše zažíval sám a nesdílel s někým dalším,“ vzpomíná Hanus na dobu, kdy mu hlavou problesklo, že by jeho záliba mohla najít zalíbení i u ostatních.

„Bavili jsme se o tom a mně přišlo škoda, že by Jakub měl své zkušenosti jen tak zahodit a nechat se v Česku u někoho zaměstnat,“ doplňuje Hájek, který tehdy zároveň rozmýšlel nad dalším podnikáním.

Majitelé Ricard & Bonette. Zleva Jiří Mareš, Vladan Hájek a Jakub Hanus.

„Raději se věnuju více menším věcem, než buduju jeden velký podnik. Byznysově je to iracionální, ale mě to baví, tak jsme se s Jakubem dohodli,“ popisuje.

Během pěti let existence firma uspořádala luxusní eventy pro přibližně pět stovek klientů, z nichž mnozí její služby využívají opakovaně.

Vladan Hájek s Jakubem Hanusem si ale dobře uvědomují, že aby jejich podnikání zaměřené na úzkou cílovou skupinu nadále rostlo, potřebují jít do zahraničí, což je ostatně od počátku jejich cíl – stát se globální agenturou.

I proto počátkem letošního roku, po mnohaměsíčním covidovém útlumu, pustili do Ricard & Bonette investora – miliardáře a menšinového vlastníka Livesportu Jiřího Mareše. Milovník rychlých aut, zejména těch značky Porsche, odkoupil pětinový podíl. O zbylých osmdesát procent se nadále rovnoměrně dělí duo H + H.

„Sám jsem se několika akcí zúčastnil a líbí se mi, co v Ricard & Bonette dělají. Kluci mají zajímavé nápady a věřím, že se firmu podaří posunout dále,“ komentuje Mareš, který po spoluzakladateli Livesportu Martinu Hájkovi navázal obchodní spolupráci s dalším nositelem tohoto příjmení.

„Má finanční investice je už teď úročena v zážitcích, a to je v životě důležité,“ dodává.

Reklama
Reklama