Při jejím projevu se Rudolfinem ozýval nadšený jásot. Pokračoval i na sociálních sítích, kde okamžik slavnostního večera přesdílel instagramový účet GirlsInFilmPrague.

Pavla Janoušková Kubečková se ale feministickým hlasem necítí být – i když to tak během její děkovné řeči na Českém lvu vypadalo.

Filmový průmysl patří celosvětově mezi obory, kde panuje výrazná nerovnost v poměru zastoupení žen a mužů. „Když jsem studovala, neměla jsem ke komu vzhlížet,“ přiznává producentka.

Stereotyp, že žena se nemůže coby producentka prosadit, poslala k ledu už mnohokrát. Její první produkovaný film Graffitiger byl nominován na studentského Oscara a Českého lva získala celkem čtyřikrát. Natáčela s oscarovou režisérkou Agnieszkou Holland, další film Bratrství získal hlavní cenu na filmovém festivalu v Locarnu.

Proč dávalo Pavle Janouškové Kubečkové větší smysl pracovat v cukrárně než u filmu? A jaký je to pocit, sestoupit z vrcholu své kariéry a dát přednost klidu před egem? Dozvíte se v nejnovějším díle podcastu Forbes Life.