Petr Cichoň, jediný majitel výrobce baget Crocodille a řetězce Bageterie Boulevard, se rozhodl podpořit rozvoj vináren Na břehu Rhôny. Ty jsou známé tím, že si v nich lidé sami stáčejí víno a píší konzumační lístky.
„Se zakladateli vináren jsem se dohodl na vstupu do nově vytvořené společnosti, která má za cíl zastřešovat rozvoj této značky a její expanzi do dalších koutů naší republiky, stejně tak jako připravit další možné formáty, jakými by značka mohla fungovat,“ uvedl Cichoň pro Forbes.
Přesnou velikost podílu v nově vytvořené společnosti ani výši investice komentovat nechtěl. Podle obchodního rejstříku je v akciové společnosti Na břehu Rhôny Petr Cichoň předsedou dozorčí rady a zakladatelé řetězce Karel Karafiát a Filip Hotový jsou v představenstvu. Ani oni zatím nechtějí o společných plánech konkrétněji hovořit.
„Moje účast se zatím netýká většiny stávajících provozů, jde o budoucnost. A jedná se o moji privátní aktivitu, která není majetkově propojena s mými stávajícími společnostmi,“ doplnil Petr Cichoň, který je mediálně velmi střídmý a spíše než veřejnému komentování svého byznysu se stále naplno věnuje rozvoji svých firem.
Profilový rozhovor pro Forbes už několik let odmítá s tím, že ještě „pořádně nic nedotáhl“, ačkoli jeho firmy trží přes 1,4 miliardy korun ročně a Bageterie Boulevard (BB) je jediný skutečně profesionálně vytvořený řetězec rychlého občerstvení s českými kořeny.
Cichoň začal podnikat hned po revoluci, když sám připravoval první bagety, postupně je začal exportovat také do zahraničí, a jak začala růst poptávka po čerstvě připravovaném jídle, přišel s řetězcem BB.
Vedle toho zakladatelé Na břehu Rhôny Karel Karafiát a Filip Hotový jsou kamarádi z mládí, kteří tak dlouho jezdili na výlety do Provence, až si před devíti lety otevřeli první vinárnu s francouzským vínem na Výtoni.
„Nejdřív jsme si ani nebyli jistí, jestli otevíráme obchod s vínem, nebo vinárnu – ale ukázalo se, že nás i naše zákazníky těší víno nejenom pít, ale také si o něm povídat, takže se to všechno hezky posunulo směrem k vinárně,“ vzpomínal Hotový nedávno pro Forbes.
Teď je každopádně čeká další rozvoj s novými penězi a know-how po boku. Petr Cichoň je perfekcionista a jeho zkušenosti s franšízingem, vytvářením systému a vůbec s velkoformátovým restauratérstvím mohou do zatím spíše uvolněného byznysu přinést větší řád.
10. 3. 20203 min
Český byznys
Jaroslav Mašek
Redaktor Forbesu
Sleduje malé a střední české podniky, finanční skupiny a rodinné firmy. Je nadšencem do starých aut, rád řídí svou Škodu 110R Coupé.
Lucie Hrdličková
redaktorka Forbesu
Nejnovější články
Sdílet článek
K výročí naší země výjimečně odemykáme článek, který vyšel v magazínu Forbes v říjnu 2018. Byli a jsou podnikatelé. Vědci. Umělci. Politici. Jejich příběhem se prolínají stoleté dějiny Československa. Jeho úspěchy i pády, které se propisují do osudů rodiny Wichterlových. Téměř všichni Wichterlovi mají jeden výrazný společný rys: jsou věcní, nesentimentální. Taky slušní a pracovití. Snad i proto se jich historické […]
Link zkopírován
28. 10. 202029 min
Sdílet článek
O dvojici Hænke, kterou založili Alexandra Střelcová a její manžel Julien Antih, jsme psali v posledním čísle Forbesu. Loni si jejich rostlinné instalace objednala řada firem a restaurací v Praze, oblíbil si je třeba Tomáš Karpíšek. Část prostředků získaných z prodejů věnovali mladí podnikatelé na Julienův vědecký výzkum: kromě podnikání zkoumá nové rostlinné léčivé látky. Tak tomu bylo do chvíle, […]
Link zkopírován
24. 3. 20204 min
Sdílet článek
Místo chladicí kapaliny a vody do ostřikovačů se tu vyrábí nově jen dezinfekce. Rodinná firma DF Partner, která ve vesnici Neubuz na Valašsku už 30 let vyrábí a dodává na tuzemský trh autochemii a autokosmetiku značky Sheron, se také přizpůsobila novým (těžkým) časům. Vzhledem k mimořádné situaci v souvislosti s šířením koronaviru a nedostatkem dezinfekčních prostředků v Česku spustila v tomto týdnu výrobu dezinfekce […]
Link zkopírován
20. 3. 20203 min