skip to main content
Český byznys

Majitel Bageterií Boulevard vstoupil do sítě vináren Na břehu Rhôny

1 minuta čtení

Petr Cichoň, jediný majitel výrobce baget Crocodille a řetězce Bageterie Boulevard, se rozhodl podpořit rozvoj vináren Na břehu Rhôny. Ty jsou známé tím, že si v nich lidé sami stáčejí víno a píší konzumační lístky.

„Se zakladateli vináren jsem se dohodl na vstupu do nově vytvořené společnosti, která má za cíl zastřešovat rozvoj této značky a její expanzi do dalších koutů naší republiky, stejně tak jako připravit další možné formáty, jakými by značka mohla fungovat,“ uvedl Cichoň pro Forbes.

Reklama

Přesnou velikost podílu v nově vytvořené společnosti ani výši investice komentovat nechtěl. Podle obchodního rejstříku je v akciové společnosti Na břehu Rhôny Petr Cichoň předsedou dozorčí rady a zakladatelé řetězce Karel Karafiát a Filip Hotový jsou v představenstvu. Ani oni zatím nechtějí o společných plánech konkrétněji hovořit.

„Moje účast se zatím netýká většiny stávajících provozů, jde o budoucnost. A jedná se o moji privátní aktivitu, která není majetkově propojena s mými stávajícími společnostmi,“ doplnil Petr Cichoň, který je mediálně velmi střídmý a spíše než veřejnému komentování svého byznysu se stále naplno věnuje rozvoji svých firem.

Petr Cichoň | Foto: archiv Forbesu

Profilový rozhovor pro Forbes už několik let odmítá s tím, že ještě „pořádně nic nedotáhl“, ačkoli jeho firmy trží přes 1,4 miliardy korun ročně a Bageterie Boulevard (BB) je jediný skutečně profesionálně vytvořený řetězec rychlého občerstvení s českými kořeny.

Cichoň začal podnikat hned po revoluci, když sám připravoval první bagety, postupně je začal exportovat také do zahraničí, a jak začala růst poptávka po čerstvě připravovaném jídle, přišel s řetězcem BB.

Vedle toho zakladatelé Na břehu Rhôny Karel Karafiát a Filip Hotový jsou kamarádi z mládí, kteří tak dlouho jezdili na výlety do Provence, až si před devíti lety otevřeli první vinárnu s francouzským vínem na Výtoni.

Reklama
Karel Karafiát a Filip Hotový. | Foto: Jan Schejbal

„Nejdřív jsme si ani nebyli jistí, jestli otevíráme obchod s vínem, nebo vinárnu – ale ukázalo se, že nás i naše zákazníky těší víno nejenom pít, ale také si o něm povídat, takže se to všechno hezky posunulo směrem k vinárně,“ vzpomínal Hotový nedávno pro Forbes.

Teď je každopádně čeká další rozvoj s novými penězi a know-how po boku. Petr Cichoň je perfekcionista a jeho zkušenosti s franšízingem, vytvářením systému a vůbec s velkoformátovým restauratérstvím mohou do zatím spíše uvolněného byznysu přinést větší řád.

Reklama
Reklama