Jeden vede světovou jedničku mezi výrobci vinylových desek, ten druhý je jejím většinovým vlastníkem. Oba muži se zasloužili o to, že dnes GZ Media, původně malá firma z české Loděnice, hraje ve svém oboru první ligu. Teď jsme je postavili proti sobě. Liší se pohled na byznys CEO a majitele?

Zdeněk Pelc, majitel GZ Media

Zdeněk Pelc s vinylovou deskou
Foto David Turecký

Co by měl mít opravdový lídr?

Měl by mít fantazii, aby si dokázal představit věci, které zatím nejsou. Zároveň musí umět o svojí vizi přesvědčit další lidi. K tomu by měl sám tvrdě pracovat, nekázat vodu a pít víno – když jste sám líný, vaši zaměstnanci se tomu přizpůsobí.

Co je v byznysu nejdůležitější?

Být připraven na změny, abyste dokázali zachovat současný stav firmy i do budoucna.

Čeho si vážíte na vašem CEO?

Že je čestný, spolehlivý a velmi chytrý. U věcí jde do hloubky a opravdu je chápe, rozumí výrobě i byznysu.

Kdybyste měl GZ Media popsat ve dvou slovech, jaká by to byla?

Přizpůsobivá a ctižádostivá.

Co vás vaše firma naučila?

Úplně všechno. To, co dnes umím, jsem se všechno naučil v byznysu.

Jak se má byznys chovat v krizi?

Každá firma v krizi musí snižovat svoje náklady. Také by krizím měla předcházet tím, že se rozkročí do více nohou – produktově i geograficky. Může se stát, že v Evropě bude krize, zatímco v Americe ne.

Michal Štěrba, CEO GZ Media

Co by měl mít opravdový lídr?

Především by měl umět vytvořit vítězný tým. Lidi, kteří věří ve stejný cíl. Zároveň je důležité, aby jim lídr ten cíl, za který má smysl bojovat, ukázal.

Chcete číst dále? S předplatným Premium od 139 Kč měsíčně můžete číst neomezeně.

Předplatit Premium