Síti velkoobchodů Makro Cash & Carry ČR v uplynulém finančním roce končícím loni 30. září klesl čistý zisk o zhruba 268 milionů na 25,6 milionu korun. Tržby spadly o 4,4 procenta na 27,3 miliardy korun. Pokles zisku souvisí s nuceným uzavřením gastronomických zařízení, řekla dnes ČTK vedoucí korporátní komunikace společnosti Romana Nýdrle.

Vláda z důvodu šíření koronaviru loni v březnu zakázala přítomnost veřejnosti ve stravovacích provozech. Podle Nýdrle v únoru loňského roku přitom prodej zákazníkům z gastronomického odvětví dominoval obratu firmy. Makro v ČR provozuje třináct velkoobchodů, má i vlastní distribuční centrum.

„I přes negativní vývoj jsme intenzivně investovali do podpůrných aktivit pro HoReCa (hotely, restaurace a kavárny) zákazníky, aby se letní restart gastra podařil,“ uvedla Nýdrle.

Makro se podle ní zaměřilo také na nezávislé maloobchodníky, kteří jsou druhým pilířem velkoobchodu. Pro tradiční maloobchod podle ní koronavirová krize představovala příležitost k růstu, najednou měl totiž blíže k zákazníkovi.