skip to main content
Breaking News

Makro loni vykázalo ztrátu 13 milionů. Výsledek ovlivnilo uzavření stravovacích provozů

Síť velkoobchodů Makro Cash & Carry ČR se v minulém finančním roce, který skončil loni 30. září, dostala do ztráty zhruba 13 milionů korun. V předchozím období přitom vykázala čistý zisk 25,6 milionu korun.

Tržby jí meziročně klesly asi o čtyři procenta na 26,2 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Mluvčí řetězce Romana Nýdrle dnes sdělila, že hospodářský výsledek ovlivnilo uzavření stravovacích provozů kvůli pandemii koronaviru trvající déle než půl roku.

Podnikatelé z gastronomického odvětví jsou podle Nýdrle pro Makro nejvýznamnějšími odběrateli. Dodala, že současný vývoj prodejů je pozitivní, což přičítá především oživení v oboru veřejného stravování.

Společnost v následujícím období plánuje pokračovat v modernizaci, rozšiřování a zvyšování kvality nabízeného zboží, uvedla firma ve výroční zprávě.

Reklama

Makro v ČR provozuje třináct velkoobchodů a distribuční centrum. Zaměstnává v průměru přibližně 3300 lidí. „I přes výpadek obratu jsme se zachovali jako zodpovědný zaměstnavatel a nepropouštěli,“ řekla Nýdrle. Na osobní náklady společnost v uplynulém účetním období vynaložila 2,1 miliardy korun, meziročně asi o 170 milionů více.

Kromě gastronomů tvoří druhý pilíř velkoobchodů Makro podle Nýdrle nezávislí maloobchodníci. Spolupráci s nimi rozvíjí prostřednictvím partnerské aliance Můj obchod, která letos slaví desáté výročí. Součástí sítě je nyní 585 prodejen v celé České republice. Makro předpokládá, že na podzim by počet obchodů mohl překonat hranici 600.

Společnost Makro Cash & Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Group. Obchody jsou zastoupeny ve zhruba třiceti zemích, po celém světě má firma sedmnáct milionů zákazníků. Ve finančním roce 2020/2021 její obrat činil 24,8 miliardy eur.