Pracovala v bance na jedné z nejvyšších pozic. K její kariéře patřil stres, tlak a odpovědnost. Manažerka Simona Hošnová naštěstí znala trik, jak se po práci lehce odreagovat – u vaření. A když se jí narodilo dítě a ona s ním byla doma na mateřské, koníček přerostl v opravdovou vášeň. 

Hošnová nakonec vařila klidně i tři teplé večeře. Jednu pro svého partnera, jednu pro sebe a další pro syna. A tyhle večeře oba partnery dovedly k debatě, zda je pro Hošnovou návrat do banky opravdu to pravé.

Nebylo by lepší vyměnit kancelář za kuchyňskou linku a z manažerské pozice přejít do pozice podnikatelské?

O čtyři roky později už je jasné, že zvolili správně. Rodinná firma Bellinni se značkou LeGracie se zdravými pochoutkami roste ohromným tempem: v roce 2018 se zvýšil obrat o 200 procent, v 2019 se pohyboval okolo 28  milionů korun a letos by měl dosáhnout bezmála padesáti.

Zacílení na výrobu zdravých rychlých jídel se vyplatilo. Pod značkou LeGracie dnes najdete v obchodech proteinové kaše a tyčinky, bezlepkové müsli, kuskus, ovocné tyčinky či instantní polévky, které se obejdou bez konzervantů, barviv a soli.

„Lidé se často instantních věcí bojí, mají pocit, že dostávají něco nekvalitního. My jim chceme ukázat, že i rychlé jídlo může být zdravé a z dobrých surovin,“ vysvětluje Pavel Hrádek, spolumajitel podniku. 

Pětatřicet pracovníků LeGracie vyprodukuje za jeden den přes sedm tisíc kilogramů potravin, z nichž část putuje do školních jídelen a část na pulty Globusu, do drogerií Rossmann a Teta a také do vlastního e-shopu.

Lidé deklarují zájem o zdravé stravování, ale nejvíc se stejně prodávají sušenky.

„O produkty mají zájem především ženy, které chtějí jíst zdravě, rychle a levně,“ popisuje Hrádek. Silnou skupinou jsou konkrétně ženy po čtyřicítce. Majitelé LeGracie si jejich zájem vysvětlují tím, že to jsou zákaznice, které už nepečují o malé děti a mají čas se znovu soustředit na sebe a na zdravé stravování. 

Úspěch firmy zároveň přináší další starosti. Majitelé řeší, kde sehnat na vyprázdněném trhu práce nové zaměstnance, jak si přerozdělit role ve firmě a kde najít strategického partnera, který by značku posunul dál.

„Nesneseme stereotyp,“ vysvětlují svorně. I proto si Hošnová k firmě otevřela v rodném Táboře ještě bistro MY. Skrze něj si konečně splnila sen – může vymýšlet jídla, sestavovat jídelníček a být v přímém kontaktu se zákazníky. „Myslím, že za poslední půlrok se nám v menu neopakovalo žádné jídlo,“ hlásí pyšně.

Hošnová s Hrádkem si také pochvalují, že díky bistru získávají okamžitou zpětnou vazbu, která v případě tisíců anonymních zákazníků LeGracie často schází. V e-shopu se mohou orientovat jen podle čísel. 

Ta zároveň v některých případech mluví zcela jasně a poskytují například jednoznačnou odpověď na otázku, který výrobek je u zákazníků nejoblíbenější. „Přestože lidé často deklarují zájem o zdravé stravování, stejně se nejvíce prodávají naše RAW sušenky slazené datlemi,“ usmívá se Hrádek.

Čeští konzumenti prostě chtějí jíst zdravě – a mlsat zároveň.