skip to main content
Byznys

Manifesto se rozšiřuje na druhý břeh, k Národnímu domu na Smíchově

2 minuty čtení

Pražský gastronomický koncept Manifesto Martina Barryho chystá novou pobočku na druhém břehu Vltavy. V hlavní roli tentokrát budou voda, pivo a Smíchov.

Druhý dočasný market, do kterého nedávno investovala skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, vznikne letos v létě na prázdném provizorním parkovišti vedle budovy Národního domu na Smíchově, kterou čeká rekonstrukce v režii Torino-Praga Investu.

Právě Manifesto chce budoucnost lokality, která se sice nachází přímo mezi Újezdem a Andělem, ale přes den tu bývá mrtvo, pomoci redefinovat.

Na Smíchově ale nepůjde o kopii kontejnerového konceptu z Florence, který vznikl loni ve spolupráci se skupinou Penta a dodavatelem městského mobiliáře mmcité.

Chystá se zelená oáza s vodní hladinou, kterou dostalo na starosti architektonické duo Ondřej Chybík a Michal Krištof. Přesný termín otevření zakladatelé oznámí v průběhu května.

„Připravujeme letní oázu zeleně a osvěžující vodní prvek uprostřed města, podobný naší úspěšné vodní instalaci na Expu v Miláně. Na zimu se rozvržení Manifesta hravě změní,“ říká Ondřej Chybík.

Velkým lákadlem má být tentokrát pivo. „V Manifestu na Smíchově vytvoříme koncept, v jehož středobodu bude pivní kultura a umění českých sládků, a zaměříme se na nejvyšší kvalitu a rozmanitost. Jsme v jednání s Pilsner Urquellem a máme zájem o jeho prvotřídní tankové pivo, ovšem vedle něj budeme čepovat také pečlivý výběr z malých a mikro pivovarů,“ vysvětluje iniciátor konceptu Martin Barry, jaký druh zážitků bude čekat v nové lokalitě.

Dvůr u Národního domu na historické pohlednici
Reklama

Klasické pivní snacky tu ale k dostání nebudou. Menu bude mezinárodní a eklektické, ochutnáte tu jídla, která se pivem zapíjejí v různých koutech světa, zejména v Asii.

Nově vzniklý prostor nabídne celkem 10 jednotek pro stánky a opět ponechá většinu plochy pro sezení hostů, relax nebo tanec. Stejně jako v Manifestu na Florenci i u Národního domu se mají konat hudební večery pod širým nebem, DJ sety, letní kino a další zdarma přístupné kulturní akce, dodává Barry. Opět půjde platit pouze bezhotovostně.

První Manifesto na Florenci vzniklo jako pokus o propojení atraktivní, leč nevyužívané lokality a nejnovějších trendů v gastronomii.

Po nedávné finanční injekci od Rockawaye – v Manifestu nyní drží prostřednictvím dceřiné firmy Rockaway Gastro 45 procent, většinu dál ovládá Barry – český koncept plánuje expanzi do světa jako proptech značka se zaměřením na retail a gastronomii.

„Poptávky přicházejí ze všech koutů světa – Asie, Evropy i Česka, a aktivně zvažujeme několik možností,“ upřesňuje mluvčí Manifesta Radka Ondráčková.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama